Leuke boeken gezocht

Ik ben een meisje van 12 jaar en zoek leuke boeken. Graag boeken die in de categorie 'fantasy' vallen, een beetje Twilight en Blauwe Maan achtig. Maar daarnaast vind ik bijvoorbeeld Modoc van Ralph Helfer ook heel leuk. :)

Suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (17)

Begin eens met de Hobbit van J.R.R. Tolkien.
Oke, geen vampieren, maar fantasy genoeg.

Echt een fantastisch boek en als je die uit hebt en je hebt hem leuk gevonden, begin dan eens aan "In de ban van de Ring" van dezelfde schrijver...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je de Stravaganza boeken van Mary Hoffman al gelezen?
En het gouden kompas
En wat ik zelf ook leuke fantasy vindt is Terry pratchett,die heeft ook jeugdboeken geschreven, zoals : de vrijgemaakte ortjes, en mirakelse Maurits en(rest van titel ben ik kwijt)
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stravaganza is 'n goede serie (:
Het boek het oneindige verhaal heb ik helemaal kapotgelezen.
Er is ook een film van gemaakt "the neverending story"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is een leuke website over gemaakt: http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll167/neindex.html
Als je op een titel klikt dan krijg je een uitgebreide beschrijving van het boek te zien, en je kunt doorklikken op de naam van de schrijver en de seriegegevens.
De meest geliefde schrijvers zijn hier Tolkien, Terry Brooks, en Raymond Elias Feist.
Amadea
13 jaar geleden
Dan vind je Vampire Diaries (net als de serie) van L.J. Smith ook leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Leesplein kun je op onderwerp boeken opzoeken. Wij hebben gekeken bij de boeken van 12 jaar en ouder, op het onderwerp Wondere wereld. Je krijgt dan een lijst met boeken, ze zijn allemaaal te leen in de bibliotheek.

(td)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huiver van Maggie Stiefvater, over weerwolven en een onmogelijke liefde.

Lycidas en Lilith van Christoph Marzi, over een stad onder een stad waar elven, wolven en engelen leven, ratten kunnen praten etc. Superspannend, en zeker net zo dik als de Twilightboeken.

Toegevoegd na 31 minuten:
De Gone-serie van Michael Grant (Verlaten, Honger en Leugens)

Geestenjager-serie van Joseph Delaney
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees de serie van Maaike en Domenico eens van Susanne Wittpennig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Schijfwereld series van Terry Pratchett zijn ook heel erg leuk. Er komen heel veel elementen van bekende fantasy verhalen en ook veel hedendaagse dingen in voor. Het is heel grappig en steekt lekker de draak met alles :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeven Magiers van Caro King
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juffrouw Pots is heel leuk :)
Kmoest er zelf heel erg van lachen en heb hem wel 3x gelezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind zelf Twilight echt helemaal geweldig en stravaganza is ook wel leuk maar vind ik erg lastig om te lezen en verder vind ik spiderwick en de geestenjager ook leuk en de bende van de bokkenrijders is ook leuk
(een ander meisje van 12)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat heel leuk is en past in jouw genre:
de boeken "Zilvervlerk" en "Zonnevlerk"
van Kenneth Oppel.
echt zo gaaf!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De heksen van Karres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*De Zwarte magiërs serie van Trudi Canavan (magie, tovenaars)
*De Taragon triologie van Eva Raaff
*Eragon van Christopher Paolini (hier en daar langdradig, maar vol met draken, dwergen, elfen etc)
*Gone&Stravaganza, maar die waren al genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je alle delen van Harry Potter al gelezen hebt? Anders kun je ook nog boeken lezen van charmed, eeen boeken serie over 3 zussen die kunnen toveren en om de 5 min. de wereld moeten redden. Charmed was trouwens ook een tv serie, maar ik denk dat die niet meer op tv is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hay Hay,

Ik ben zelf dertien jaar en lees zelf boeken van darren Shan.
Een beetje horror/fantasie.

Het is een serie van ongeveer 10 delen dacht ik.

Er zijn 2 serie's.
1 gaat over vampieren dacht ik.
En de andere gaat over demonen.

Ben zelf niet zo dol op vampieren boeken.
De demonen serie is echt geweldig.

Ik denk dat je wel een beetje engels kan dus hier is een site

http://www.darrenshan.com/books/listing/the-demonata/

Laat me weten of je het je iets lijkt :).

Toegevoegd na 6 minuten:
Ohh Sorry 4 serie's maar de serie die ik het leukste is is de Demonta