Betekenis 'The hind that would be mated with the lion must die of love'?

Hallo, weet iemand wat deze quote van Shakespeare inhoudt?
The hind that would be mated with the lion must die of love.
De hinde die zou willen trouwen met de leeuw zal zeker sterven van liefde.
Groetjes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Simpel, als een hinde verliefd zou worden op een leeuw zal ze doodgaan door haar verliefdheid want de leeuw eet haar op.

Het gaat dus over de ondergang van een vrouw als ze verliefd wordt op de verkeerde man, die niet goed voor haar is.