Zit er een groot verschil tussen de engels versie en de nederlandse versie van 'the boy in the striped pyjamas' het boek?

En dan bedoel ik de verhaallijn gaat die het zelfde of zitten er verschillen in?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Er is in het verhaal geen verschil.
De Nederlandse versie van het boek heet "De jongen in de gestreepte pyjama", het is een vertaling.
Bij een vertaling blijft het verhaal in stand.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus niks geen verschil. Ik moet namelijk een boek lezen voor engels en als de nederlandse versie het zelfde gaat ga ik die natuurlijk lezen ;)
Erna55
8 jaar geleden
In het verhaal is er geen enkel verschil.
Toch is het handig om ook de engelse versie te lezen, omdat ook bepaalde uitdrukkingen vertaald zijn in het Nederlands.