72 dagen in de Andes: Wie weet soortgelijke boeken?

Een aantal jaar terug heb ik het boek gelezen over de vliegramp in de Andes. Waarbij een groep jongeren 72 dagen moesten overleven in het Andesgebergte.

Ik ben op zoek naar boeken met soortgelijke verhalen. Dus soort van survival/ramp verhalen.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Ik denk dat je over het onderwerp 9-11 (de aanslagen op de TwinTowers) wel een groot aantal boeken zult vinden over overlevingstactieken van mensen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh en de boeken van John Krakauer, met name "De Wildernis in" (verfilmd als into the wild, boek was beter) en "De Held"

En als het ook engelstalig mag zijn: "On The Edge Of Survival" van Spike Walker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
australie op blote voeten, van marlo morgan.

marlo gaat in op een uitnodiging voor een feestlunch, die uitmondt in een trektocht van drie maanden door het meest ongenaakbare gedeelte van australie.
met een groep van 60 aboriginals gaat ze op 'walkabout'.
spannend en inspirerend.
12 jaar geleden
De barre vlucht. Slavomir Rawicz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan tralala :-)
Hier nog een: Gekapseisd. auteur Steven Callahan en James Nalepka
Te voet door Afrika, van Ffiona (met dubbel f) Campbell.
Dit boek gaat over een vrouw die in haar eentje van Kaapstad naar de Marokkanse kust wandelt, een tocht van ruim 16.000 km. Een stukje van de achterflap:

Te voet door Afrika is Ffiona's fascinerende en meeslepende verslag over dit unieke avontuur. Een moedige tocht vol onvoorziene problemen en onverwachte tegenslagen. Ffyona trotseert woestijnen en regenwouden, moet honderden kilometers omlopen vanwege dreigende oorlogen of onbruikbare bruggen, en wordt met stenen bekogeld omdat ze voor een boze geest wordt aangezien. Ze vindt vervaarlijke leeuwen en struikrovers op haar weg en wordt - midden in de wildernis - vreselijk ziek omdat ze besmet is met malaria...

Erg boeiend, en bij tijd en wijle héél erg spannend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een drie- of vierdelige serie "Overleven in de wildernis", geschreven door Gary Paulsen. Het zijn jeugdboeken. Ik heb vroeger een paar voorgelezen aan mijn zoon, en ik vond ze zelf net zo spannend als hij!
Het eerste deel heet "Neergestort".
Zie www.bol.com