Wie weet de titel en schrijver van het boekje dat ik tussen 1994 en 1997 kocht: mijn eerste (100?) woordjes?

Op iedere bladzijde kun je naar een geel eendje zoeken dat zich verstopt heeft. Op elke bladzijde stond een andere plaats. Zeker weet ik dat er een bladzijde in zit waarop de kleedkamer van het zwembad te zien is. Er staat een kindje op in zijn blote billetjes.

De titel is denk ik iets van 'mijn eerste (100) woordjes'. Maar zeker weten doe ik het niet.
De kaft is dacht ik blauw.
Gekocht tussen 1994 en 1997.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan ook van oorsprong een Engels boek kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

"De eerste 1000 woorden" van Heather Amery.
Inderdaad vertaald uit het engels, en nog steeds verkrijgbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, nulletje teveel, ; maar de eerste 1000 woorden is ook van haar hand , en draait ook om het gele eendje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt Marleen! Het is de oude versie van dit boekje. Uit 2001. Het heeft een andere kaft. Ik ga de uitgever eens benaderen of de inhoud hetzelfde is.
Inmiddels deze oude uitgave gevonden.
Je hebt me op het goede spoor gezet. Ik ben blij! Bron:
http://www.bol.com/nl/p/de-eerste-honderd-woorden/666747160/?Referrer=ADVNLPPcefbae00b713cd4c00a7226d69010000710&_requestid=1110282

Andere antwoorden (1)

Je hebt de titel niet erg mis, want het is namelijk:

"De eerste duizend woorden", geschreven door Heather Amery en met tekeningen van Stephen Cartwright. Haarlem : Holland, cop. 1998. ISBN 90-251-0795-8

Kijkboek met onderwerpen en handelingen uit de belevingswereld van het jonge kind, om aan te wijzen en te benoemen. Uitgebeeld middels een omkaderde tekening over twee bladzijden en in de kantlijn losse woorden met een afbeelding erbij. Ook moeilijkere woorden zoals 'kaartjesautomaat', en 'injectiespuit' zijn opgenomen. Tussendoor enkele pagina's met losse, kleinere tekeningen en aandacht voor het tellen (tot twintig), kleuren, vormen en tegenstellingen.
De veelkleurige, ietwat karikaturale illustraties zitten vol grappige details. Zo zit in iedere grote tekening een eendje verstopt. Op de omslag een dito illustratie.
Amadea