Wat is de titel en wie is de schrijver van dit boek? Het verhaal gaat over een toekomstige aarde waar de mensen wonen in enorme wolkenkrabbers.

Iedereen is genetisch gemanipuleerd om een bepaalde functie uit te oefenen. Als een individu geen nut meer heeft voor de samenleving wordt-ie "gerecycled". Om spanningen tussen de opeengepakte mensen te voorkomen bestaat er een sexuele "vrijheid". Dwz, vrouwen (en mannen) zijn verplicht te voldoen aan alle behoeften van iemand anders. Ogenschijnlijk een harmonieuze samenleving, maar onder de oppervlakte is er veel onvrede.

Ik meen mij te herinneren dat de hoofdpersoon ontsnapt en naar de "plattelanders", de boeren die zorgen voor het eten van de bewoners, gaat.

Toegevoegd na 2 uur:
Dit schiet me ook te binnen: Iemand die niet functioneel is voor de samenleving wordt "gerecycled". Dwz. geloost in stortkokers de uitkomen in grote putten met biomassa.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik denk dat je bedoelt "Brave New World" van Aldous Huxley. Dat is een ware klassieker uit de jaren 30.

Alles wat je zegt past in wat er in het boek staat... behalve de "recycling" van de doden. Het zou kunnen dat je dit in een andere boek heb gelezen of in een film gezien (b.v. in The Matrix)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hey Gabi71. Het boek heet Binnenwereld, van Robert Silverberg.
Toch bedankt voor je antwoord!