Bestaat er een Nederlands equivalent van "The Great Works of the Western World"?

Of een vertaling?

Toegevoegd na 20 minuten:
Sorry, ik bedoel "The Great Books of the Western World".

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Jazeker, dat is de Literaire Canon ; een overzicht van de belangrijkste werken uit de Westerse literatuur, en vrijwel al die titels zijn ook in het Nederlands verschenen of nog verkrijgbaar.

Of de volledige Canon ook in het Nederlands als afzonderlijke reeks (zestig delen)zal worden uitgegeven betwijfel ik eerlijk gezegd ; het zal om een zeer kostbaar werk gaan met een vrij selectieve lezerskring, en daarvoor is het Nederlands taalgebied vermoedelijk iets te klein.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoelde dus als 1 grote uitgave, maar bedankt voor je antwoord!