Weet iemand welk boek dit is?

Ik heb ooit een boek gelezen, maar helaas ben ik de titel en de schrijver vergeten.
Het was in ieder geval een Nederlandse schrijver.
Het boek ging over een man die alszheimer krijgt en daar door het hele boek heen een uitgebreide beschrijving geeft van hoe zijn leven daardoor veranderd.
Het boek heeft ook een tijdje op de verplichte boekenlijst gestaan van scholen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sluiten die vraag!

Het beste antwoord

Dat zal "Hersenschimmen" van J. Bernlef zijn geweest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit gaat over Evert van Rossum.
Hij is ook in verschillende t.v.-programma's geweest (o.a. bij Pauw en Witteman). Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij Alzheimer heeft en wilde het verloop van de ziekte met anderen delen.

Echter nu schijnt dat hij toch geen Alzheimer heeft. Zie onderstaand artikel.
http://boeken.blog.nl/leestips/columns/2009/08/22/schrijver-een-vreemde-kostganger-in-mijn-hoofd-heeft-geen-alzheimer