Kan ik een biebboek lenen zonder een pasje?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Neen , je kunt een pasje maken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een pasje LATEN maken
Utrecht
8 jaar geleden
Een beetje uit de categorie: Hoe kan ik op vakantie zonder geld...
Als je bij een bibliotheek iets wil lenen, moet je lid zijn. Ten bewijze daarvan krijg je een pasje.

Het beste antwoord

Nee, je moet lid worden/zijn.

Wel kun je van een vriend/vriendin een bibliotheekboek lenen, maar dat zal je wel niet bedoelen.

Er zijn misschien nog scholen met een eigen bibliotheek, daar kunnen de regels anders zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het kan toch iets anders zijn dan ik dacht, volgende info is van de bibliotheek Rotterdam: [zie link]

"Voor jongeren onder de 18 is lidmaatschap gratis!
Normaal is er een vanaf-prijs van €39,50. " [uit de bron]

Een verschil in prijs is alleen boeken lenen, of bijvoorbeeld ook cd's en/of dvd's.

[uit de bron]
Lid worden
Fijn dat u overweegt om lid te worden van de Bibliotheek Rotterdam! Naast een uitgebreide collectie bent u bij ons ook aan het juiste adres voor activiteiten, workshops, exposities, studieruimte, zaalverhuur en voorstellingen. Als lid van de bibliotheek krijgt u korting op vele (landelijke) activiteiten. Een abonnement is er al vanaf €39,50. Voor jongeren onder de 18 is dit gratis! Direct lid worden? Schrijf u online in of kom langs bij de klantenservicebalie. Voor vragen kunt u ook bellen met (010) 2816 100 of contact met ons opnemen via het contactformulier.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bij veel bibliotheken is jeugdlid worden gratis.

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet hoe de bieb waar je wil gaan te werk gaat, maar in sommige bibliotheken (België) kan je boeken ontlenen met je identiteitskaart. Soms kan je kiezen ofwel je identiteitskaart ofwel een pasje laten aanmaken, maar er zijn ook bibliotheken waar het verplicht is je identiteitskaart te gebruiken.