Wie weet er nog een goed boek?

Ik ga binnenkort op een wandelvakantie. Rugzak mee, de heuvels in. Ik wil graag een boek mee, maar het mag niet te zwaar zijn (geen hardcover of telefoongidsformaat). Ik heb nu even geen inspiratie, wie van jullie wel?
Ik wil graag een echt literatuurboek mee, niet te makkelijk. Geen thrillers of chicklits oid, ik lees snel en dat soort boeken zijn leuk, maar heb ik binnen een paar uur uit. Het liefst engels of duits en het hoeft niet perse fictie te zijn.

Mooie ideeen allemaal, bedankt. Omdat ik morgen al ga, net naar de winkel geweest. Het is Bill Bryson geworden, The Mother Tongue. Maar met een goede tweede en derde: Murakami en Dalrymple. Murakami las goed, alleen ik was zo door het eerste hoofdstuk heen. En dan heb ik het al te snel uit ben ik bang. Maar ik ga het zeker lezen als ik terug ben! Dalrymple was alleen in vertaalde hardcoverversie. En ik lees graag in de originele taal. Ook een boek om te onthouden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Engels en geen fictie: Bill Bryson - The Mother Tongue.
Gaat over het ontstaan van de Engelse taal. Erg interessant en vol humor geschreven (zoals al het andere werk van Bryson).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

zomaar een idee, is dit wat? tijdens het wandelen kun je de gelezen tekst lekker overdenken...

http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/you-can-heal-your-life/1001004001485179/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020114305bes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het ook een makkelijk leesbaar 'psychologisch' boek mag zijn.

Dan kan ik je 'De creatiespiraal' van Knoope van harte aanbevelen. (dun, A5)

Leest heel makkelijk weg. Korte hoofdstukjes waar je gelijk iets mee kunt. Leuke voorbeelden.

Het geeft je een enorme kick omdat het je bewust maakt van wat je (echte) wensen zijn en dat je capaciteiten hebt om die ook waar te maken.

Is heel handig voor op vakantie, want je kunt er vervolgens zelf mee aan de slag (= nadenken, verbeelden, wensen uitdenken).

Toegevoegd op 07-06-2009 22:21:54
================================
'Hoe sms't een chinees'

Allemaal grappige weetjes-vragen, met een antwoord van 1 pagina. pocket A5

http://www.bol.com/nl/p/boeken/hoe-sms-t-een-chinees/1001004006492089/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet een heel groot boek maar als ik de kans krijg om het iemand aan te raden altijd dit boek. Geniaal!

Enders game - Orson Scott Card
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is uitgebreide raamvertelling en ja hoe snel leest het, sneller dan "de slinger van Foucault" en trager dan "de verborgen geschiedenis" Donna Tart
Mijn dochter had toevallig vandaag 2 aan me aanbevolen,
Dagboek van een illegaal :Mohamed Sahli
en Arnon Grunberg, ( ben de titel vergeten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simon, van Marianne frederiksson
Eilandgasten, van Vonne van der Meer
deze zijn Nederlands, maar wel erg leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las in je reakties dat je in Engeland gaat wandelen - ken je de boeken van James Herriot ? (veearts in de Yorkshire Dales, met veel verhalen over leuke dieren en gekke mensen) Ze zijn in volgorde van zijn leven uitgegeven, maar los te lezen, en ook gebundeld als bijv. "dogstories"
all things bright and beautiful
all creatures great and small
all things wise and wonderful
the lord god made them all
Verder komt de godsdienst trouwens niet verder dan de drinkgelagen na het klokkenluid-oefenen, hoor!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jongen in de gestreepte pyjama
van: John Boyne
Heel leuk boek, raar einden het geeft je een leeg gevoel. Het boek leest snel door. Hier gaat het over: (WO2) De jongen in de gestreepte pyjama begint in Berlijn in 1943. Als de negenjarige Bruno op een dag uit school komt, zijn al zijn spullen in kratten gepakt. Zijn vader heeft promotie gekregen, en Bruno en zijn familie moeten verhuizen naar een plek die ver weg is, waar niets te doen is en waar niemand is om mee te spelen. Hun nieuwe huis staat naast een hek dat zich uitstrekt zover het oog maar reikt, een hek dat Bruno afschermt van de vreemde mensen die hij daarachter ziet bewegen.
Bruno...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet exact waar je interesse ligt, maar ik heb nog wel misschien een leuke tip voor je, maar misschien doe je dat al.

Toen ik met de rugzak op vakantie ging, kocht ik mijn boeken altijd bij de bibliotheek (van die afgeschreven boeken). Thuis de harde kaft er zoveel mogelijk vanaf snijden. Als je eenmaal begint met lezen, kan je de gelezen pagina's uitscheuren en gebruiken voor het aanmaken van je vuur, of het droge van je schoenen. Je boek wordt steeds ietsje lichter, en er komt steeds meer ruimte in je krappe rugzak.

Veel wandelplezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou je "Maps of Time, an introduction to Big history" aanraden.
Hierin wordt de geschiedenis van het heelal (van de oerknal tot aan nu) in begrijpelijk Engels uitgelegd.
Hierbij wordt ook alles onderbouwd en komen wetenschappelijke bewijzen aan de orde.

Echt ontzettend boeiend en voor velen wellicht een "eye-opener", om de door gelovigen veel gebruikte uitdrukking maar eens aan te halen.

Bedank me later maar:)

http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/maps-of-time/1001004002437432/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft geen harde kaft... ik denk alleen wel dat het dikker is dan "short history", omdat het in dit boek gaat over "the big history". Nog geen 634 pagina's (633...) en weegt nog geen kilo... Okee, misschien niet handig, maar hij is wel het meesjouwen waard.
De jacht op het verloren schaap - Haruki Murakami (320 pag.)

De jacht op het verloren schaap is een roman die een nieuwe kijk op de moderne Japanse literatuur biedt. De hoofdpersoon, 'een held van onze tijd', is een jongeman van tegen de dertig, die samen met zijn vriendin, een meisje met sensationeel mooie oren, op zoek gaat naar een zeer speciaal schaap met een ster op zijn rug.

Hij wordt hiertoe gedwongen door een sinistere kerel, die volgeling is van de Leider, het kopstuk van een extreemrechtse beweging. De Leider leeft al zo'n veertig jaar op mysterieuze wijze met een gezwel, zo groot als een golfbal, in zijn hoofd. In de hallucinaties die door dit gezwel worden veroorzaakt, komt het onbekende schaap voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaduw van de wind - Zafon

Het lelietheater - Lulu Wang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Libelle (ja,ja !) geeft al een poosje hele romans uit op 'libelle'-formaat. Kosten een drol (3 euro meen ik) en als je ze uit hebt, gooi je ze gewoon bij het oud papier maar heb je wel een heel boek gelezen. Momenteel ligt er een mooi nummer in de winkel, maar er zijn ook nog oude te bestellen.
Vaakzijn het wijvenboeken (mag ik dat zeggen als vrouw ??????) maar er zitten hele mooie tussen.
Er zijn al aardig wat titels verschenen inmiddels, dus er zit gegarandeerd wat voor je tussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon in de boekhandel, zelfs sommige grote supermarkten. Meestal alleenhet laatste nummer, soms ook wat oude nummers. Die er nu ligt is volgens mij een soort psychologische thriller ; ik ben er nog niet aan toegekomen, maar hij lijkt me wel aardig.
Hous of Joy (in het ned: de smaak van champagne) van Sarh Kate Lynch. Echt een vakantieboek over het wel en wee van een champagnehuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het hier volgens mij al eerder aangeraden, maar 'So Little Done' van Theodore Dalrymple (pseud. van Anthony M. Daniels) kan ik je warm aanbevelen. In het Nederlands is het in 2007 verschenen onder de titel 'De filantroop'. In het bijzonder omdat ik bij je trefwoorden 'literatuur' zie staan in plaats van lectuur.

Graham Underwood, een veroordeelde seriemoordenaar, bewijst vanuit zijn cel dat hij een ethischer en socialer mens is dan wij allen zijn. De kern van het vertoog is ongeveer dat de massa klaagt over het geldkostende uitschot van de maatschappij, maar als dit uitschot verwijderd wordt, klaagt men over de verwijderaar.