Bestaat er ook een database (index) voor boeken?

Ik wil graag weten of er een complete online database (index) voor boeken bestaat. Zoiets als Imdb of Moviemeter voor films.
Dus geen bol.com of bruna.nl!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Er is nog geen compleet online totaaloverzicht van alle boeken. WorldCat brengt weliswaar veel beschrijvingen van boeken bijeen, maar de gegevens zijn niet altijd betrouwbaar, ook omdat niet altijd een link naar een exemplaar in een bibliotheek wordt vermeld. Op OpenLibrary, https://openlibrary.org/, staan pas iets meer dan een miljoen boeken. De Karlsruher Virtueller Katalog (KVK) is een algemene online meta-catalogus waarin men zowel in een aantal grote nationale bibliotheken als regionale centrale catalogi in een flink aantal landen kan zoeken, eventueel ook in het aanbod van enkele online boekhandels en sites met gedigitaliseerde boeken, of zelfs alleen naar gedigitaliseerde boeken. Bij de bibliotheken in de KVK zitten de Library of Congress en de British Library, twee van 's werelds grootste bibliotheken. Naast de KVK biedt men vanuit Karlsruhe echter bijvoorbeeld al de meta-catalogus Art Libraries aan voor kunstgeschiedenis en de Virtueller Katalog Theologie und Kirche (VKthK), http://www.vthk.de/.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alles duidelijk. Interessante links, maar vind het toch allemaal erg beknopt. Dan ga ik dus toch maar door met bol.com en bruna.nl.
Bedankt +10