hoe eindigt het sprookje "die vertauschte königin"?

de film op youtube eindigt heel onduidelijk, met de koningin die helemaal de kluts kwijt is. en het boek heb ik niet. wat gebeurt er verder met de koningin uit dit sprookje van Grimm? wordt ze "goed" of wreekt ze zich? of begrijp ik het einde gewoon niet goed?

10 jaar geleden

Het beste antwoord

Geen van beide, ze gaat gewoon verder zoals ze was. Het blijkt een nachtmerrie te zijn geweest. Ze vertelt de verschrikkingen ervan aan haar hofnar, en gaat dan verder slapen.

Het betreft trouwens geen sprookje van Grimm, maar het is een literair sprookje van Andrej Platonow. De originele titel is in het Duits "Die Schustersfrau als Zarin".
Amadea