hoe kan je deze zin het best afkappen (zie uitleg)?

daar aangekomen hefde hij zijn hand op, riep: Monto nacas (bij Monto nacas moet hij afgekapt worden)

(achter de afkapping moet iets staan over een vreemd geritsel in de bosjes)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
hief hij zijn hand op moet het zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor rieneke !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rieneke oke ik zal er opletten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is mijn eerste, ik ben er net aan begonnen.
ik weet dat ik er veel vragen over stel, maar ik wil er gewoon beter in worden. ik heb ook al 4 of 5 boeken bij de bieb gereserveerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eeeh.. misschien domme vraag, maar wat hebben die 4 of 5 gereserveerde boeken bij de bieb te maken met jouw beginnende schrijverscarriere?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@c4th het boeken om beter te leren schrijven.
ze geven tips over allerlei zaken wat betreft schrijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow, oke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kun je dan beter een bult Fantasy lezen, dan herken je wat werkt en wat niet werkt. Of heb je dat al gedaan? Er lopen in NL heel wat goede en minder goede Fantasyschrijvers rond waar je veel van kunt leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel lezen uit alle genres die je maar interesseren is dan ook een goede les... wat spreekt je aan? wat wil je zelf graag lezen in jouw boek?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@stippel en @krakkemik ik lees inderdaad erg veel fantasy en scienfiction, het leek mij leuk om die twee een beetje bij elkaar te voegen. en de boeken die ik heb gereserveerd wil ik alleen om mij helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je in vredesnaam met afkappen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mlodewijk: simpel toch: bijltje, stam, kappen, struikje weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kapmes, kettingzaag etc.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met afkappen bedo..., een geritsel van achter de struiken deed hem stoppen met praten, hij draaidde zich bliksemsnel om. met afkappen bedoel ik de zin of een woord niet helemaal afmaken en dan toch al aan een andere zin beginnen

Antwoorden (6)

"hij verstijfde... vlakbij hoorde hij het struikgewas ritselen als een papierversnipperaar..."

Toegevoegd na 3 minuten:
of optie 2:
"Hij hoorde een geluid in het struikgewas dat veel leek op het zaagsel in zijn hoofd, wat hij vaak hoorde als hij zijn hoofd schudde..."

Toegevoegd na 10 minuten:
oke serieuze optie 3:
"zijn hart leek even stil te staan.. vlakbij hoorde hij een vreemd geritsel in het struikgewas. Hij keek snel in de richting van het geluid en toen..." enzovoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Monto nacas kan je beter aanhalingstekens gebruiken. Kijk zo: "Monto nacas!" Is geen kritiek; ik wil je alleen helpen.
14 jaar geleden
Daar aangekomen hief hij zijn hand op,riep:'Monte nacas!',precies op dat ogenblik hoorde hij een vreemd geritsel in de bosjes.Hij draaide zich bliksemsnel om en zag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar aangekomen hief hij zijn hand op,riep:‘Monte ne!’hij verstijfde...precies op dat ogenblik hoorde hij een vreemd geritsel in de bosjes. Hij draaide zich bliksemsnel om, stak zijn hand omhoog, riep: dreasnisch. De struik vloog uitelkaar en onthulde een klein meisje (mix van jouw en ander antwoord, en mijn eigen gedachten)
Daar aangekomen hief hij zijn hand op en riep: "Monto nacas!"
Er kwam geluid uit het nabije struikgewas. Zacht geritsel, maar voor hem was het weerzinwekkend, het donderde in zijn hoofd. "Wat... Wie is daar?", stamelde hij.
Vanalles ging door zijn hoofd; is het een monster? Een kabouter met een paars pakje aan, misschien?
Zijn hart begon harder te kloppen toen hij zich bedacht dat het wellicht een bruidstaart op pootjes was.
Doodsbang rende hij naar huis waar zijn moeder op hem wachtte met een kopje warme chocolademelk.

- Einde -
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je. Ik ga er bijna van blozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie geschreven, ff kijken of ik het in de mix van de andere antwoorden kan toevoegen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou je van kabouters?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de fantasy genre vind ik het goed genoeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je goedkeuring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg, als je dit uitbrengt wil ik wel 15%.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik pas het ongeveer voor 90 procent aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ca44: Als ik dat boek in de winkel zie liggen hoop ik dat het wel aan mij opgedragen is! Askmen: Oh.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, geweldig! Ik ben toevallig gek op gekleurde vierkantjes!
Misschien moeten we eens wat afspreken!
Daar aangekomen HIEF hij zijn hand op en riep: "Monto nacas"! "Hoor jij ook iets ritselen daar in die bosjes"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar aangekomen hief hij zijn hand op en riep: " Monto nacas, stil! Hoort gij ook dat vreemd geruis in het struikgewas?"