Zijn er Nederlandse schrijvers die internationaal bekend zijn?

Zijn er enige Nederlandse schrijvers of Nederlandstalige schrijvers die internationaal bekend zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Hollanders Internationaal Bekende Nederlanders

Anne Frank. Zij schreef het bekendste boek uit de Nederlandstalige literatuur.

Johan Cruijff. Het voetbalgenie uit Betondorp

Jan de Hartog. Schrijver.

Louis Couperus. Schrijver

Simon Vinkenoog. Verkoopt niets in het buitenland, maar is wel gevierd als IBN.

Xaviera Hollander. Alias The Happy Hooker. Bekendste representante van de sexuele bevrijding vanuit de lage landen. Jaren-zeventigster.

Simon Carmiggelt. Best gelezen Nederlandse schrijver in leesgrage voormalige Sovjetunie.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mellie Uyldert. Occultistisch schrijfster. Schreef in de jaren dertig over de superioriteit van het blanke ras in periodieken van de NSB. De deportatie van joden was een ‘noodzakelijke schoonmaak van de samenleving’. Immens populair als schrijfster over kruidengeneeskunde.

Toegevoegd na 7 minuten:
En natuurlijk Hélène Serafia (Hella) Haasse (Batavia, 2 februari 1918 – Amsterdam, 29 september 2011) was een Nederlandse schrijfster. Zij was een van de eerste Nederlandse schrijvers die hun werk in het buitenland actief onder de aandacht brachten en behoort tot de in het buitenland meest gelezen Nederlandse schrijvers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geweldig! Dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Natuurlijk zijn die er. Om te beginnen Anne Frank. En Annie M.G. Schmidt.

Toegevoegd na 56 seconden:
Dick Bruna.

Toegevoegd na 8 minuten:
Max Velthuijs.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahah Anne Frank xD. Dankjewel! Ik wist niet dat Annie ook internationaal verkocht werd :]
Amadea
10 jaar geleden
Om te lachen vind ik dat niet. Haar boeken zijn, na de Bijbel, in de meeste vreemde talen vertaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou ik vond het om te lachen omdat ze niet echt iets wat ik bedoelde met 'schrijver', daar zij, nou ja, ongewild een schrijfster is geworden. Je snapt me :P En ik hoop niet dat het verkeerd overkwam. Ik heb haar boek in het Frans en in het Nederlands gelezen en het behoort zeker tot mijn favoriete leeslijst :) Dankjewel! :]