Omdat als blijkt dat een serie in Nederland / het Nederlands niet zo goed loopt als ze eigenlijk zouden willen en de verkoopcijfers achterblijven, ze niet meer de moeite nemen een boek dat toch onvoldoende verkoopt , nog te vertalen .

Bij kinderboeken zien we dit regelmatig, maar bij 'grotemensenboeken' is het nog veel erger Ik koop tegenwoordig dan ook pas een serie wanneer ALLE delen verschenen zijn, of koop ze meteen in het Engels of Duits, want een stuk of vier incomplete series in de kast vind ik wel genoeg.

Maar dat is dus de - stomme- reden : commercie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zo is het! Heb er hier ook een paar staan waar een deel "mist" Plus.