Is het boek van Drs P (versvormen, leesbaar handboek) nog ergens te verkrijgen in de boekwinkel ?

ISBN 90 70 415 22 4
Heb gezocht op het internet maar kon geen website vinden waar ik het kan bestellen. En bij de boekwinkel ben ik nog niet geweest.

Op de site van Cees van der Pluijm staat nog wat meer info: http://www.vanderpluijm.demon.nl/titel/versvormen.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je kan het nog krijgen bij de theaterboekwinkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik wist dat ik het boek wel ergens gezien had maar waar... Ik bestel wel vaker iets via theaterboekwinkel. Stom dat ik daar niet nog een keer heb opgekeken! Ik kies hoewel de andere antwoorden ook goeie antwoorden zijn deze als de beste!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het reageren!
Ik verkies het antwoord van merijn52 als beste.

Andere antwoorden (2)

De boekwinkel kan via het isbn nummer gewoon een boek voor je bestellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
As de boekwinkels er niet meer kunnen aankomen, kun je het nog bij de uitgever proberen.Uitg. De Stiel in Nijmegen.

DRS. P

Versvormen

Leesbaar handboek

prijs: € 14,95 samenstelling en redactie Anneke van der Putte & Cees van der Pluijm
Drs. P (pseudoniem van H.H. Polzer, 1919) heeft een groot deel van de twintigste eeuw besteed aan het vervaardigen van liedteksten en gedichten. Daarbij stond voor hem vakmatigheid voorop. Poëzie is voor hem geen ongecontroleerde gevoelsuitstorting, maar een door het intellect beheerste toepassing van versvormen, met behulp van rijm en metrum, gericht op het prikkelen van alle zintuigen.
Als geen ander in ons taalgebied heeft Drs. P een bijdrage geleverd aan de kennis en de ontwikkeling van het verschijnsel versvormen.
Wie zich wil oefenen in de techniek van de vormvaste poëzie, vindt in Versvormen, Leesbaar handboek een waardevolle hoeveelheid praktische tips en informatie.
Naast ruim zestig bekende en onbekende versvormen bespreekt Drs. P uitgebreid de fenomenen rijm, rijmschema en metrum.
Van elke versvorm worden kenmerken en historie helder uiteengezet (met literatuurverwijzing). Ook wordt van elke behandelde versvorm een zichzelf omschrijvend model geleverd.
Zo is dit boek, behalve een wetenschappelijk naslagwerk en een handboek voor (amateur-)dichters en literaire vormers, ook een bron van leesplezier voor liefhebbers van spitsvondigheid en taalacrobatiek.
Versvormen, Leesbaar handboek is een verbeterde, gemoderniseerde en sterk uitgebreide versie van het sinds lang uitverkochte en schier onvindbare Handboek voor plezierdichters (1983).
Voor zijn bijdrage aan de Nederlandse taal en het Nederlandse cabaret ontving Drs. P in september 2000 de Tollens-prijs.

Uitgeverij De Stiel
Nijmegen 2000
ISBN 90 70 415 22 4