Wat is een goed onderwerp voor een boek?

Voor kinderen rond de 12 jaar, het mag niet kinderachtig zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Iets spannends, met flink wat techno-gadgets er in. Doe het over een groepje jongeren die tijdens het gamen per ongeluk op een of ander spionnennetwerk stuiten en dan allerlei spannende avonturen beleven.

En niet te veel gedoe met zoenen, drugs, stiefvaders en halfbroertjes. Daar staat de biep al vol mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Misschien over de middelbare school, dan leren ze meteen hoe het is daar. Het kan ook over kinderen gaan die het niet zo goed hebben thuis en zo belanden in verkeerde situaties. Of over gevaren op internet, zoals jongens die zich op msn anders voordoen dat dat ze zijn. Ik zou het sowieso over jongeren laten gaan, die tijd gaan ze namelijk tegemoet en het is dus spannend om daar over te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik zou het sowieso over iets met veel problemen doen.
Problemen thuis, drugs en verkeerde vrienden.

Toegevoegd na 30 seconden:
Als het maar goed afloopt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het wel.
Ze kunnen er in de nabije toekomst mee in aanraking komen, dus het is erg belangrijk dat ze weten wat het is.
Gebruik je boek om de kinderen in te lichten!
over liefde of het kan ook een spannend boek zijn zoals harry poter. Maar rond de 12 t/m oudere vinden veel mensen liefde boek leuk

Toegevoegd na 1 minuut:
ik ken eigenlijk niet zo veel boeken :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fantasie en dingen uit deze tijd.het ligt er natuurlijk aan waar t zich afspeelt.in n stad,n ander land en hoe de situatie van de hoofd persoon is thuis of ergens anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk veel dingen uit 'deze' tijd. Bijvoorbeeld problemen thuis of op school, waar ze binnenkort, ze gaan waarschijnlijk bijna naar de middelbare school, zomaar mee in aanraking kunnen komen.
Ook de (niet te ver gaande) liefde zou een goed onderwerp kunnen zijn voor een 12-jarige.

Zolang het voor het kind niet te ver gaat, moet je vooral een onderwerp pakken dat het kind leuk vindt en niet een algemeen onderwerp, misschien vindt hij/zij er niet veel aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je hierboven kunt zien, zijn er ontzettend veel onderwerpen die leuk/geschikt zijn voor de doelgroep waarvoor je wilt schrijven. Zorg dat het in ieder geval iets is wat je ligt, waar je zelf interesse in hebt - zo niet dan is het erg moeilijk om er anderen er wel voor te boeien, want je eigen interesse is, vaak onbewust, altijd in je schrijfstijl te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Griezelig, spannend, bloederig, actie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 12 jaar en ik vind het erg interessant om te lezen over
Kinderen die gepest worden of in de problemen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien over hoe de toekomst van de kinderen van 12 er over twintig jaar zal uitzien, met al die vlugge technische vooruitgang, de opwarming van de aarde etc...een blik in de toekomst van een 12 jarige...:) succes in ieder geval met het schrijven...
Bronnen: