Mag je in de inleiding van een essay duidelijk maken waar dit essay over zal gaan? (ziebeschrijving)

Bijvoorbeeld:

Kortom, dit essay laat enig licht schijnen op het nut van de culturele subsidies en zal een beeld schetsen van een toekomst zonder kunst en cultuur. Ook zullen de politieke partijen hierbij worden betrokken die altijd een rol zullen spelen in het leven van vele kunstenaars, dansers, musea maar ook de liefhebbers en verzamelaars.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ja, sterker nog, in een wetenschappelijk artikel wordt het juist enorm gewaardeerd als je aangeeft wat je precies gaat bespreken. Dus je zegt niet alleen dat het essay over bijvoorbeeld vliegtuigen gaat, maar je zegt dat je gaat bespreken wat voor vliegtuigen er zijn, hoe ze vliegen et cetera.

Toegevoegd na 59 seconden:
Ooh ja, vermeld het wel in de volgorde van de tekst, zo is het makkelijker om het onderwerp op te zoeken wat je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, wel waar het over gaat, maar nog niets over resultaten of conclusies!!! die mag je overigens wel kort in de samenvatting (abstract) vermelden (maar hier moet over elk hoofdstuk beknopt de inhoud in). Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Resultaten of conclusies kunnen wel worden vermeld in de inleiding wanneer "de weg daarnaartoe" de essentie (of het hoofdonderwerp) is van het essay. Dat lijkt me in het voorbeeld dat de vraagsteller noemt, overigens niet het geval.