Hoe de datum vinden bij een titel van een krantenartikel?

Voor school moest ik krantenartikelen zoeken en uitknippen. Dat heb ik gedaan. Nu kwam ik er later achter dat ik ook de datum en bron van het artikel moest weten. De bron weet ik wel; alles komt uit de PZC.
Maar hoe kan ik nu vinden van welke dag mijn artikelen komen? Ik dacht dat ik het wel zou vinden door op google de titel in te tikken, maar geen resultaat..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Op de website van de PZC: http://www.pzc.nl/ is een mogelijkheid tot "Uitgebreid zoeken" (rechtsboven).

Daarmee kan je waarschijnlijk de meeste van je artikelen wel terugvinden. De website van een krant bevat namelijk meestal dezelfde en ook vaak méér artikelen dan de papieren krant.
Antoni
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan het nog steeds niet vinden. Een titel van een artikel is: Studenten willen ouders niet opvolgen in familiebedrijf, van petra janbroers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een website van een krant bevat niet dezelfde artikelen als een krant, want dan zou niemand meer een krant kopen. Alleen als je hebt gekozen voor een betaalde e-paper, of als je een papieren abonnement hebt krijg je via een inlog dezelfde artikelen te zien. (De laatste optie hebben niet alle kranten) https://forms.wegener.nl/?pag=4996/
Antoni
11 jaar geleden
Ik heb geprobeerd om de vraagsteller 000ooovera op weg te helpen. Meer kan ik niet doen.
Als de kranten van 2009 of daarvoor zijn kan je ze vinden op http://zoeken.krantenbankzeeland.nl/, anders is dit niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het in de krant stondheeft het ook wel op internet gestaan, incl de datum wanneer het plaatsvond. Een dag later staat het in de krant, dus tel bij datum vermeld in internetverhaal 1 dag op en je bent er
anneliez
11 jaar geleden
Als je de artikelen niet via de website van PCZ en via de krantenbank kunt vinden, is de enige mogelijkheid om maandag de krant te bellen en vragen of zij de datum willen opzoeken. (zij hebben wel een compleet archief ter beschikking).
Ook kun je naar de bibliotheek gaan en daar de kranten doorbladeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google op de naam van de schrijfster. Dan kan je haar mailen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien wil ze wel helpen. Ze heeft ook ooit met dat bijltje gehakt.