Wat betekend : cliffhanger of uitsmijter als je een tekst moet afsluiten?

Het staat in de stappenplan waarvan in een verhaal moet schrijven en ik weet niet wat dat betekend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Een cliffhanger is en spannend eind van een hoofdstuk of een deel van een boek waardoor je verder wilt lezen, waarbij het niet duidelijk is hoe het afloopt. Vaak doen ze dit aan het eind van een seizoen van een soapserie zodat mensen weer benieuwd zijn naar de eerste afl van het nieuwe seizoen. In een verhaal moet er dus wel een vervolg komen bij een cliffhanger of het moet de bedoeling zijn dat de lezer dit zelf gaat verzinnen maar dat wordt niet erg gewaardeerd.

Een uitsmijter is een knallend einde dat niet snel vergeten wordt. Het einde bepaalt ook mede met wat voor indruk je uw publiek achterlaat. Met een sterk einde laat je dus een goede indruk achter.

Een uitsmijter is dus echt het einde, een cliffhanger vraagt nog om een vervolg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal correct !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Een cliffhanger is een zin, stukje tekst meestal op het einde van een uitzending, hoofdstuk, alinea die het spannend maakt. Het is de bedoeling dat je zo vlug mogelijk het volgende deel wil bekijken, lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk eens op
http://nl.verbeeldingsliteratuur.wikia.com/wiki/Cliffhanger_%28plot%29
ga bij jezelf na wat je het liefst hebt, een knallend onvergetelijk eind, of een spannend eind wat niet echt een eind is (open eind)wat vind jezelf passen bij je verhaal?en beslis dan welke vd 2 je kiest en verdiep je er even in bij andere verhalen of films of zo om ideeen op te doen.succes