Een goed boek?

wat vinen jullie nou een echt goed boek?

ik ben nog maar een kind dus niet al te ingewikkeld maar ik kan wel wat hebben (lord of the rings ende millenium triologie en zo). ik hou wel van fantasy en een beetje avontuurlijk ook spannende dingen trekken me aan.

suggesties ik ga ze allemaal (de meeste) lezen die worden gegeven (dus niet te veel :P)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (13)

In een andere vraag heb ik shantaram genoemd. Maar voor zover ik weet is dat alleen in het engels te krijgen. Dus wellicht een stapje te ver voor je.

Dan komt de donkere toren serie van Stephen King in me op. Een serie van boeken over een man die de wereld moet redden van de ondergang door tussenw erelden heen en weer te reizen en in verschilende werelden op verschillende tijdstippen mensen op te halen en de zogenaamder 'brekers' te bestrijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je De Hobbit ooit al gelezen? In feite het nulde deel van De Lord of the rings?

Daarnaast vind ik de boeken van Ton van Reen goed, hij schrijft onder andere kinderboeken over perioden uit de geschiedenis, onder andere een mooi boek over De Bokkenrijders.

Daarnaast, kijkende naar jeugdliteratuur, springen de namen van Evert Hartman en Thea Beckman uiteraard ook direct in mijn hoofd.

Toegevoegd na 13 minuten:
Volwassen boeken? Prima, van welk genre houd je?
Afgelopen jaar heb ik heel erg genoten van de Millennium trilogie van Stieg Larssen.
Preston & Child leest ook altijd lekker weg (wel ietwat bloederige verhalen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb alle boeken van thea bekman al gelezen en ook bokkenrijders (hoewel het eind wel treurig was vond ik het een spannend en leuk boek) evert hartman ook al grotendeels doe gerust volwasse boeken hoor ik ben dan nog maar 14 ik lees meer in 1 jaar dan de meeste in 2.
bloemen op zolder, er zijn 4 of 5 delen van
virginia andrews
14 jaar geleden
Jirelle van Cass van Dijk. Prachtige fantasy, met een boel psychologie en spiritualiteit erin. Echt heel heel mooie boeken.
Nederlandse schrijfster. Aanrader voor iedereen! Leest heerlijk makkelijk, je kan m niet meer wegleggen als je eenmaal bezig bent... Mijn all-time favorite, heb ze meerdere keren gelezen, met heel veel plezier. Te bestellen via jirelle.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elantris van Brandon Sanderson.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,
Als je van fantasy houdt, kan ik je de series van Robin Hobb aanraden: Liveship Traders, Assassins en Farseer, 3 vette trilogieen dus voorlopig ben je nog niet uitgelezen!

Toegevoegd na 47 seconden:
Ook allemaal in het Nederlands verschenen, kijk eveno p onderstaand linkje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kruistocht in Spijkerbroek dat was voor mij "het" boek om te lezen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al uit
Het dagboek van Anne Frank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik een leuk boek vond als kind zijnde was Pjotr van Jan Terlouw. Het is wel een avontuurlijk boek, alleen niet echt fantasy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ook van SF houdt,kan ik je alles van Jack Vance aanraden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
idd +1
Zeker Hot or not en Lover or lozer van Carry slee,
Ik ben ook een nog een kind en vind deze boeken geweldig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een boek wat heel makkelijk wegleest is:
Echte mannen eten geen kaas van Maria Mostert. Zou eigenlijk iedereen moeten lezen van jou leeftijd.
Verder het boek Nooderlicht van Philip Pulman
En voor de lange strenge winter waarin je niks anders wil doen als alleen maar lezen. De 11-delige serie De Wetten van de Magie van Terry Goodkind. Echt een enorme aanrader. Beter dan LOTR.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echte mannen eten geen kaas al uit en ik ben nu in deel vier van de wetten vanxde magie en ik vind die inderdaad zeer goed
Torenhoog en Mijlenbreed, en het boek daarna: Ogen van tijgers.
Ge-wel-di-ge verhalen! Tonke dragt heeft nog meer geschreven. En ook al zijn het kinderboeken, ik ben 34 en lees ze nog steeds!
De Brief voor de Koning, Geheimen van het Wilde Woud...

en verder de kronieken van Thomas Covenant. Heel mooi verhaal met veel avontuur en magie ook.

Dit zijn wel mijn toppers, die ik voor altijd bewaar! veel plezier met lezen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen de kronieken van thomas covenant heb ik nog niet gelezen. ogen van een tijger vond ik niks maar een vroeg aan de koning en geheimen van het wilde woud hebben ook een plekje in mijn boeken kast.