Wie weet info en de geboorte datum van Elly Hees(illustrator)?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
14.6K
SimonV
7 jaar geleden
Geboren in 1953.
Hier haar site:
http://beeldvanhees.nl/
SimonV
7 jaar geleden
Ik vermoed dat ze 13 juli 1953 geboren is.
Toen werd Elisabeth Theodora Maria Hees te Dordrecht geboren. Ene Elisabeth Christina Hees werd ook Elly genoemd. http://www.hees.org/Genealogie%20van%20Hermanus%20HEES_bestanden/Genealogie%20van%20Hermanus%20HEES_bestanden/hermanus%20hees.htm

Antwoorden (1)

Elly Hees is illustrator en ontwerper. Ze werd geboren in 1953 (maar op welke dag ze jarig is kan ik helaas nergens vinden).

Na haar opleiding aan de kunstacademie in Utrecht is ze gaan werken als illustrator en vormgever. Voor haar is tekenen een taal waarin zij kan vertellen wat ze ziet.
Ze illustreert de boeken van een aantal kinderboekenschrijvers zoals Thijs Goverde, Tosca Menten, Francine Oomen, en Manon Spierenburg. Dat zijn inmiddels al meer dan vijftig boeken. De bekendste zijn die van Tosca Menten met de verhalen over Dummie de mummie. Sinds 2005 werkt ze met haar samen. Ook maakt Elly tekeningen voor tijdschriften. Haar eerste publicatie was een cartoon voor een tijdschrift voor dienstweigeraars. Al snel daarna vroeg het blad Opzij haar om illustraties te maken bij artikelen. Ook heeft ze zelf een prentenboek gemaakt: "Rachid en de blauwe mannen".
Amadea