Hoe oud is Pluk van de Petteflat?

Hij rijdt in een kraanwagentje
Dus dan zou hij al 18 moeten zijn
Maar in het boek wordt hij omschreven als een jong jongetje....

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit was een vraag van een jongetje aan wie ik het boek voorlas ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Pluk van de Petteflet is een kleine grote man.Hij kan elke leeftijd hebben, ik denk dat hij even oud is als het jongetje die de vraag stelde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij zal maximaal een jaar of 10 zijn. Hij praat trouwens ook met dieren en komt allerlei niet bestaande figuren tegen. Dat hij dan als kind in een kraanwagentje rijdt, daar moet je niet te zwaar aan tillen lijkt mij.

Kortom: het is een fantasieverhaal!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Nataschatjuh;

Misschien is het kraanwagentje van Pluk een trapautootje? En zie het anders als dichterlijke vrijheid van Annie M.G. Schmidt.