Welke inzichten krijgt momo door het feit dat Ibrahim besneden is uit het boek Meneer Ibrahim en de bloemen van de koran?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Momo is van Joodse afkomst. Besneden worden gebeurt ook in die religie.
Mogelijk is hij verrast omdat meneer Ibrahim, die een islamitische achtergrond heeft, ook besneden is.
Hij ziet dus dat de twee geloven ook overeenkomsten kennen, en niet alleen verschillen.

(...) Ze reizen af naar de badplaats Cabourg, waar ze hun intrek nemen in het Grand Hôtel. ,,Tot mijn grote verbazing", noteert Momo terloops, ,,ontdekte ik op een gegeven moment, in de badkamer, dat meneer Ibrahim besneden was." Een verrassende scène: een prepuberaal jongetje uit een arm milieu dat in een luxehotel logeert met een hem nagenoeg vreemde middelbare man die zijn geslachtsdeel niet verbergt - en toch is het allemaal zuiver en onschuldig, en wordt zelfs het hotelpersoneel nimmer argwanend. (...)

Uit: Literom

In de bibliotheek kun je het bestande Literom raadplegen waar je informatie kunt vinden over literaire boeken.