Hoe kom je in het Guinness Book of Records?

Ik snap dat je een record moet vestigen of verbreken, maar hoe zorg je ervoor dat zo'n poging ook erkend wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21.9K

Het beste antwoord

Je moet je om te beginnen aanmelden op deze website: http://www.guinnessworldrecords.com

Als je aanmelding is geaccepteerd en je voorstel voor een poging om een record te breken is geaccepteerd, kan je je poging gaan doen. Je kan hierbij een jurylid van het Guinness Book aanwezig laten zijn, maar je kan ook je recordpoging zelf goed documenteren, zodat het bewijs later door de juryleden van het Guinness Book kan worden beoordeeld. Is je recordpoging geslaagd, en wordt je poging erkend, dan wordt je record opgenomen in de database van records. Of je in het boek komt is nog de vraag, want voor een vermelding van alle records is er te weinig ruimte. Er staan meer dan 40.000 records in de database en er kunnen maar zo'n 4.000 in het boek. Meer informatie vind je op deze website: http://www.guinnessworldrecords.com/faq/

Toegevoegd na 4 minuten:
Deze tekst staat op de website over de beoordeling van een record:

"WHAT IS RECORD ADJUDICATION?

Record Adjudication is the verification process Guinness World Records undertakes to confirm whether a world record has been achieved.

A Record Adjudicator is an official Guinness World Records judge who performs the verification.

You do not need a Record Adjudicator present when you are attempting a record - but you must carefully document your attempt so our team of Adjudicators can assess it and verify whether you've been successful.

Should you wish to hire a Guinness World Records Adjudicator and get immediate confirmation of the outcome of your attempt we offer a range of Adjudication Services.

You can read more about our services, here: http://www.guinnessworldrecords.com/our-services/ "

Toegevoegd na 14 minuten:
Voordat je de poging daadwerkelijk kan uitvoeren, ontvang je, na je aanmelding, van de organisatie nog twee dingen:
- een pakket met algemene informatie en specifieke richtlijnen voor het record dat jij wil gaan breken, en
- richtlijnen voor het maken van het te leveren bewijs, zodat de juryleden de recordpoging goed kunnen beoordelen.
Antoni
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door te zorgen dat er een notaris bij is die het kan bevestigen.
Tegenwoordig worden trouwens recordpogingen, die vroeger wel toegelaten werden niet altijd meer opgenomen. Pogingen die een gevaar voor de gezondheid opleveren bv, zoals het roken van veel sigaretten in korte tijd of het eten van teveel voedsel
anneliez