Zie hier >>Ik ben altijd prima in staat geweest voor de vuist weg te schrijven. Van de ene zin kwam de andere en al gauw had ik bladzijden vol gepend. Tot het moment dat ik structuur in mijn verhaal probeerde te krijgen. Ik zette de ene verhaallijn na de andere uit, compleet met allerhande gecompliceerde karakters en conflicten.

Maar als ik dan probeerde om de scènes te gaan schrijven, streepte ik de woorden sneller weg dan ze tevoorschijn kwamen. Mijn schema leek meer op een invuloefening en ik verloor elke inspiratie. Er leek een onoverbrugbare kloof te bestaan tussen mijn planmatig denken en mijn verbeelding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige dat je nodig hebt is fantasie. Bedenk een verhaal, een belevenis van een hoofdkarakter met een niet-zo-oude leeftijd. Overdrijf dit en gebruik hoofdletters om het erger en grappiger te laten lijken. Gebruik niet te veel verschillende personen en makkelijke namen helpen ook. Verzin om elk persoon een verhaal dat goed weergeeft hoe deze persoon is en gebruik dat wanneer je een langer stuk waar die persoon in voorkomt schrijft. Laat ook de humor ten koste van de hoofdpersoon niet achterwege, en ook domme gedachtes zijn vaak leuk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is een vraag van 4 jaar geleden.