Waar gaat het boek 'Liefst verliefd' van Renate Rubinstein over?

Ik kan op internet niet veel en anders vage informatie vinden over waar het boek precies over gaat. Weet iemand waar het boek over gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het zijn verzamelde columns, daarom is niet samen te vatten waar het over gaat. De onderwerpen zijn: liefde, relatie, seksualiteit, en de velerlei zaken en emoties die daarmee samenhangen.
Het is een selectie van stukjes uit reeds eerder verschenen publicaties van Renate Rubinstein. De verhaaltjes en ook het enige wat langere verhaal, 'Een man uit Singapore' uit 1980, zijn in een boeiende stijl geschreven en zeker niet verstoken van humor. Opvallend is de eerlijkheid (inclusief zelfkritiek) waarmee de auteur over haar persoonlijke ervaringen en emoties schrijft. In vergelijking met de toestand van verliefdheid, 'die perfecte harmonie van huid en hoofd', ziet de werkelijkheid erna er 'een beetje grijs' uit. Vooral over die laatstgenoemde werkelijkheid gaat het boekje.
Bronnen:
Amadea
11 jaar geleden
Liefst Verliefd bevat twaalf verhalen - uit de gelijknamige bundel - over liefde, een onderwerp waarover je nooit uitgepraat raakt.

Renate Rubinstein, een onderhoudend vertelster, brengt in dit boek op onderhoudende wijze de vele facetten van de liefde in beeld. De gevaarlijke kanten van de liefde: rivaliteit, getrouwde mannen en echtscheiding. Maar ook de mooie; knuffelen, tuttelen en liefdesliedjes.
Opvallend is de eerlijkheid (inclusief zelfkritiek) waarmee Renate Rubinstein over persoonlijke ervaringen en emoties schrijft. In vergelijking met de toestand van verliefdheid, 'die perfecte harmonie van huid en hoofd', ziet de werkelijkheid erna er 'een beetje grijs' uit. Vooral over die laatst-genoemde werkelijkheid gaat dit boekje.

Hier vind je een uitgebreid boekverslag,
met een bespreking van alle verhalen afzonderlijk.

http://www.scholieren.com/boekverslagen/22822