Ik zoek een bron van onderzoek naar hoeveel Nederlanders daadwerkelijk een boek willen schrijven. Wie kan mij helpen?

Men zegt altijd dat er 1 000 000 mensen zijn die schrijven en een boek willen publiceren, en nog eens 2,5 miljoen die hiervan dromen (bron: Spunk). Maar waar kan ik een (wetenschappelijk) onderzoek naar die aantallen vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor zover ik weet is er geen wetenschappelijk onderzoek gedaan hiernaar. Wel komen deze cijfers naar voren in het Trouw Schrijfonderzoek 2007, zie hiervoor:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1387573/2007/11/14/schrijf-Nederland-telt-anderhalf-miljoen-droomschrijvers.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, leuk artikel.
Ik denk wel eens dat er meer "would be" schrijvers zijn
in Nederland, dan mensen die wel eens een boek lezen.....