Wat is een goed onderwerp om een boek over te schrijven?

Meestal zijn er 2 incidenten die een hoofdrol spelen. Welke zouden dat kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

een boek over liefde. misschien kinderachtig maar:

en boek over het hart een grbroken hart bij een gebroken mens. de pijn en het verdriet dat je voelt als iemand je verlaat. als je ziet dat het allemaal geen zin meer heeft. iemand verliezen weten hoe het voelt iemand te verliezen. schrijf over iemand die net te laat is iemand die niets kan doen. wel wilt maar het net niet red. iemand ziet vallen zijn vingers raakt maar wegglijd en te laat is om te helpen maar op tijd is om iemand te zien vallen in de eeuwigheid.

figuurlijk nemen hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik vind Prins Bernard wel een mooi onderwerp.
Zijn lidmaatschap van de NSDAP en de Lockheed-affaire zijn dan de incidenten.
14 jaar geleden
De liefde tussen een dokter en een verpleegster, en haar zorg voor haar ernstig zieke pony.
Dat is als je een boeketreeksje wil schrijven dan, he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eigen leven......

Toegevoegd na 2 minuten:
...over je kind en jij (als je die hebt) of je partner of een goede vrien en over jezelf.
Een soort biografie dus, 't is maar een idee hoor;-).
Succes!
14 jaar geleden
Een moord en een familiegeheim.

Hier zijn al meerdere boeken over geschreven, maar het onderwerp is zo breed dat je er nog genoeg in kunt uitdiepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tornado op Jupiter terwijl dat al 35 000 niet meer is voorgekomen en een twee zwagers van elkaar die een hekel aan elkaar hebben die een gezamenlijk trauma hebben uit hun jeugd maar dat pas lopende het boek achter komen. Dit alles afspelend in het jaar 2048 wanneer de wereld door een Derde Wereldoorlog een fascistische wereldstaat is geworden waar alles en iedereen wordt gecontroleerd waardoor de mensen leidden aan een collectieve paranoia.
Zie dat maar eens met elkaar te rijmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vier kabinetten Balkie! Wordt vast een bestseller, alle politici gaan het zeker kopen. Het komt in de geschiedenis en je wordt uitgenodigd bij Pauw en Witte man ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is iemand die schrijver wil worden, maar het komt maar niet van grond.Al jaren stuurt hij manuscripten in, die steeds terugkomen.
Op een dag geraakt hij zo gefrustreerd dat hij in een woedeaanval zijn vrouw het hoekje om helpt.Hij verbergt haar lijk, maar iemand heeft hem bespied, hij moet dus een tweede moord plegen.
Bij de politie zit een bijdehandse inspecteur, het is een vrouw.Ze is niet goed in relaties, slordig, heeft geen passies buiten haar werk (alle clichés), en ze komt hem op het spoor.
De zaak is: hij moet er mee weg komen.

Als je het helemaal geschreven hebt laat dan iets weten, ik ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een boek over je ex, die met de ex-vriend van jou vriendin gaat, en je werkt zelf nog bij je ex-schoonvader de vader van je ex dus, en dus moet je samen werken met de vriend van jou ex. Dat is wat mij overkwam haha...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De executie van Michael Servet op de brandstapel in Geneve en de laaghartige rol die ayatollah Johannes Calvijn daar bij speelde.
Ik ben er ooit al eens aan begonnen, maar heb er door al die vragen hier geen tijd meer voor.