hoe maak je heel snel een ibook van een al bestaand boek (enkel voor mezelf)? zie uitleg.

mijn dochter wil graag haar lievelings(kinder)boek als ibook op haar ipad zetten (enkel voor haarzelf, het komt niet in de ibookstore), maar dat boek telt 200 en zoveel pagina's en heeft geen plaatjes. we hebben wel een programma om ibooks te maken, maar we vinden het een beetje zot om heel dat boek over te typen, en we hebben geen scanner...

bestaat er misschien geen site met de inhoud van kinderboeken? of iets anders waar de inhoud in staat of zo.

liefst het boek pestmeiden van jacqueline wilson of boeken van for girls only (door hetty van aar).

het mogen ook andere boeken zijn.

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom al die moeite en zijn zat digitale kinderboeken te koop Bronnen:
- http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/kinderboeken+9-12jaar+digitalen/Nty/1/suggestedFor/kinderboeken/N/8299+7419/Ne/8299+7419/search/true/searchType/qck/sc/books_digital/index.html?_requestid=94026
- http://www.queridokinderenjeugdboeken.nl/web/nieuws/Artikelpagina/Digitale-Kinderboeken-vanaf-18-januari-in-de-AppStore-1.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die staan niet op die sites...

Antwoorden (3)

Er is een app waarmee je eenvoudig met je android smartphone boeken kunt scannen en als pdf kunt opslaan. Met behulp van een OCR programma kun je de pdf's ook nog doorzoekbaar make..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om het boek zelf om te zetten in een ibook ga je hoe dan ook veel werk moeten doen. Je zegt al dat je geen scanner hebt, maar 200-zoveel bladzijden inscannen lijkt me sowieso geen leuk werk. Andere optie zou zijn om goede digitale foto's te maken van de bladzijden en die m.b.v. een programma omzetten in tekst, maar ook dat is een gigantisch karwei.

Als je zoekt op internet ga je vast wel heel wat sites vinden waar je boeken als tekstbestanden kunt downloaden, net als dat je veel films en muziek e.d. kunt vinden. De vraag is dan of ook net dat ene boek beschikbaar is, het Nederlands is niet een hele grote taal zoals het Engels en er moet maar net iemand zo gek zijn geweest om al die moeite te doen om het boek digitaal te maken en op internet te zetten. Als er een digitale versie van het boek te koop is dan is de kans om het ergens gekraakt te kunnen downloaden al heel wat groter.

Met websites voor dergelijke downloads kan en wil ik je niet helpen. Ik weet geen site uit mijn hoofd, en daarnaast ben ik fel tegen dat soort auteursrechtschendingen. En hoewel ik persoonlijk geen problemen heb met wat jij wilt (je hebt immers gewoon betaald voor het boek maar wilt het om een of andere reden liever op een andere manier kunnen lezen) vind ik het niet kunnen als op een site als goeievraag.nl links naar zulke downloadsites worden geplaatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iemand04 heeft het toch niet over illegale boeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, een site met de inhoud van boeken waar auteursrecht op zit, dat is illegaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn genoeg sites waar je al dan niet tegen betaling
helemaal legaal ebooks kan downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dan volwassen boeken...
Er zijn inmiddels best veel sites waar je e-boeken kan kopen.

Op de e-book startpagina vind je de links naar E-Books online winkels.

Maar ook links over zelf e-books maken.
http://e-book.startpagina.nl/

Er zijn ook sites met toestemming om deze bestanden te downloaden en af te drukken voor persoonlijk gebruik, maar niet voor commerciëel gebruik.

http://www.anneraaymakers.nl/gratis-e-books/e-boeken-voor-kinderen/

En hier is een site waar je heel veel e-boeken voor kinderen gratis kan downloaden.
Kijk maar of er iets bij is voor je dochter.
http://www.eboekenhuis.com/kinder_ebooks.html