Ik ben opzoek naar een boek met als onderwerp een vrouw die het wil maken in het zakenleven? zie specificatie

Over een vrouw, die haar eigen zaak wil op zetten of die een grote zaak moet over nemen. Een beetje waar het thema een vrouw in een mannenwereld centraal staat!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Chirurg in opleiding / Gabriel Weston. Amsterdam : Sijthoff, cop. 2009. ISBN 978-90-218-0179-7
Autobiografisch relaas van een jonge Engelse vrouw over haar studie geneeskunde en opleiding tot chirurg. Ze vertelt verder openhartig over de vele ups en downs, de dilemma's en beslissingen tijdens haar studie en werk. Zoals over de omgang met patiënten, de verschillende operaties, en over het werken in een traditionele mannenwereld.

Succesvol zaken doen zonder penis : geheimen en strategieën voor de werkende vrouw / Karen Salmansohn.
Utrecht : Het Spectrum, cop. 1998. ISBN 90-274-6145-7
Een vrouw die in de zakenwereld (lees: mannenwereld) wil overleven, heeft veel hindernissen te nemen. De voorbeelden die gegeven worden, zijn dikwijls eye-openers. De hoofdstukken worden, als bij een cursus, besloten met een "staarplan": een aantal vragen of stellingen waar de lezer over moet nadenken.

Zo denken mannen : de zeven grondregels voor succes in een mannenwereld / Adrienne Mendell. Amsterdam [etc.] : Contact, 1996. ISBN 90-254-0550-9
Uitleg aan vrouwen in het zakenleven van de mannelijke spelregels in het bedrijfsleven, gevolgd door aanwijzingen om deze regels in gematigde vorm zelf toe te passen.
Bronnen:
Amadea
11 jaar geleden
'De beste versie van jezelf: in 3 maanden klaar voor je carrière boost' van Miranda Kampers.

'Vrouw zkt. carrière' van Valerie Rocoplan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of bedoel je fictie?