Ik had als kind en boek dat volgens mij "Sjuul, de hond van de dokter heette". Zegt iemand dit iets?

Dit is circa 50 jaar geleden. Ik meen dat het een boek van W.G. v.d. Hulst was. Het ging over een hond die een kind redde. Meer weet ik er niet van, alleen dat ik het een mooi boek vond. Ik kan er op internet niets over vinden.
Dank voor uw reacties.

Toegevoegd na 42 seconden:
Sorry, de aanhalingstekens sluiten staan verkeerd.

Toegevoegd na 4 dagen:
en boek moet een boek zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tikrit
12 jaar geleden
Ik ken wel Snuf de hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat boek bedoel ik niet. Maar bedankt voor je reactie.

Antwoorden (1)

Alhoewel ik het niet volkomen zeker weet, vermoed ik dat u op zoek bent naar het hondje BELLO. De onderwijzer en kinderboekenschrijver Willem Gerrit van de Hulst (1879-1963) schreef over de belevenissen van dit hondje, dat kruidenier Gevers als eigenaar had. www.wgvandehulst.com/site/framesenior.html is een geweldige, gedetailleerde website over van der Hulst. Echt meer dan de moeite waard !