Soms zie je op boeken op de achterkant recensies van media staan, hoe kan dat voordat het boek uit komt?

Immers moet een boek met de recensie gedrukt worden. Is het zo dat er eerst een X-aantal media-exemplaren gedrukt worden ter recensie, of word het manuscript alleen dan opgestuurd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Recensenten (maar ook boekhandelaren) ontvangen van de uitgeverijen regelmatig van te voren een leesexemplaar van het boek zodat ze deze kunnen beoordelen. De tekst is dan volledig maar kaft & layout nog niet. Zijn de reacties gunstig dan worden ze als promotie op het boek geciteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vaak is er via de media al wat uitgekomen maar meestal is het gewoon de tweede druk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan natuurlijk bij een tweede of volgende druk, de recensenten hebben dan de eerste druk kunnen lezen.