Hoe laat je de sixties herleven in een roman, film...?

En dat kunnen evengoed de jaren 70 geweest zijn, zolang er maar geen commercialiteit was, kapitalisme, materialisme, digitalisering en veel te veel lui makende en vervuilende technologie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Commercialiteit, kapitalisme, materialisme,..... volgens mij zijn die er altijd al geweest.

Hoe laat je verleden tijden herleven, door je te verdiepen in de gewoonten, kleding, muziek, eten, drinken van die tijd en die weer te geven in het boek/de film.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Commercialiteit er altijd al geweest?! Dat is bullshit, 't is pas opgekomen sinds de jaren negentig. Commercie kan trouwens nog niet bestaan hebben toen er nog geen geld was en bestond ook niet toen geld nog niet belangrijk is. Wat nu dus jammer genoeg wel 't geval is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe verklaar je dan al die prachtige reclames uit de jaren 60 en 70??? En boeken over 'hoe de perfecte huisvrouw en echtgenote te zijn'. Geld is altijd belangrijk geweest, zelfs een eeuw geleden al, er was toen wel minder geld maar wie geld had had mooie spullen en de rest kon alleen maar naar reclame plaatjes kijken. (ja zelfs een eeuw geleden had je al advertenties over mooie jurken en hoeden en klokken etc.)

Andere antwoorden (1)

Zoek gelijkdenkenden, en start een commune.....
Héél erg sixties, geen materialisme, zelf alles verbouwen wat je eet, en veel muziek maken.....met flowers in your hair, en make love not war....en natuurlijk één vw-busje, waar iedereen in past, van top tot teen beschilderd, voor als je bij andere communes op bezoek gaat, of een sleep-in houdt op het strand. Blote voeten, alles aan haar wat er maar kan groeien láten groeien - nature's children, met namen als Rain, Brook, Storm, of Star.....mediteren, wierrook branden, natuurlijk een 'stickie' op z'n tijd....

Het was een leuke tijd.....