Hoe heet het sf boek waarin een ruimteschip zolang onderweg is dat men niet meer weet dat men in een ruimteschip leeft?

Ik ben op zoek naar de titel van dit boek.
Het enige wat ik me verder kan herinneren is dat er op sommige plekken in het ruimteschip lage zwaartekracht was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Heh, het eerste waar ik aan moest denken was de film 'Wall-E'... :-)
Het tweede wat in me opkwam was dat het een boek van Robert Heinlein, één van de vroege meesters van de SF. Geniale ideeën had die man, alleen jammer dat hij minder goed was in het schrijven van een goed einde. Maar ik dwaal af. Een korte Google-tocht leverde 'Orphans of the Sky' op, in het Nederlands vertaald als "Verdwaald tussen de sterren".

Als dat niet het boek is dat je bedoelde, kun je het misschien vinden als je verder zoekt op de term 'generatieschepen' (zie bron 2 als startpunt -- kijk vooral ook op het Engelstalige artikel).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is het boek. Erg goed dat je dit wist 10 punten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Orphans in de Sky. Ik was 14 toen ik het voor het eerst las. Dertig jaar geleden. Bedankt. Heb het gelijk gekocht voor de vakantie om het wellicht in 1 keer uittelezen.

Andere antwoorden (2)

Kijk hier eens even naar:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Sciencefictionboek

Ik heb al een aantal titels aangeklikt en doorgelezen om te kijken of het op jou verhaal lijkt.
ik kon het niet vinden, maar misschien herken jij ineens de titel als je die ertussen ziet staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je A voyage to Sfanomoë? Zie Bron.