Weet er iemand meer vertaalde reisdagboeken zoals dat van Ibn Battuta?

Vertaald naar het Engels en/of Nederlands. Geen hedendaagse reisdagboeken aub.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

'Reizen met mijzelf en anderen'

Vanaf de jaren 30 bezocht Marhta Gelhorn als reizigster en journaliste meer dan 53 landen. In dit boek schrijft ze laconiek, geestig en onopvallend goed gedocumenteerd over haar avontuurlike reizen en verhaalt ze van de bijzondere gebeurtenissen en rampspoeden die haar in den vreemde overkomen.

Ik heb het boek in m'n boekenkast staan, en lees het zo om de 5,6 jaar weer opnieuw.
Een van de mooiste boeken die ik ken.