Hoe vindt je de genre van een boek? (Het boek Slecht van Jan Simoen)

Ik moet binnenkort een verslag inleveren voor Nederlands, ik heb het boek Slecht van Jan Simoen gelezen, ik moet de genre er ook bij vermelden maar ik weet niet wat de genre van het boek is, kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon even intypen op google, de eerste link verteld het al.
http://www.scholieren.com/boekverslag/69142
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat had ik ook al ingetypd, maar is een jeugdboek wel een genre?

Antwoorden (2)

Veel sites vertellen jeugdboek, ik heb even verder gezocht en zie dat het een psychologische roman is. Ik heb het boek niet gelezen maar kan dit kloppen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan inderdaad kloppen! Heel erg bedankt, nu kan ik weer verder met mijn verslag!
Ik zou het houden op een psychologische roman. Een novelle (lang verhaal) wellicht, want het is maar een dun boekie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zag ik ook al staan ja! Heel erg bedankt!