Wie kan mij een boek (biografie!) aanraden over het leven van Ghandi?

Ik ben op zoek naar een biografie over het leven van Ghandi. Het liefst een zo chronologisch lopend verhaal als mogelijk. Dus niet een verzamelen van zijn geschriften en gezegdes maar ik boek die uitlegt wie deze man was en hoe hij zo gekomen is. Bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de film gezien?(uit 1982)
Die laat ook goed het levensverhaal van Ghandi zien.
Hoofdrolspeler Ben Kingsley heeft een Oscar gehad voor zijn indrukwekkende rol als Ghandi.
Echt wel een aanrader om ook te zien.

Het beste antwoord

Dan kan ik 'Mahatma Ghandi" van Louis Fischer aanraden. Hij geldt als de meest gezaghebbende biograaf van Gandhi. Het boek laat zich lezen als een "avonturenroman" zonder enige afbreuk te doen aan de wijsheid en diepe inzichten die ervan afstralen. Bijna 400 pagina's meeslepende biografische tekst, verrijkt met citaten. Een ontroerend, tot veel nadenken stemmend, verhelderend en stimulerend boek.
Uitgegeven in Den Haag bij Sirius en Siderius.
Bronnen:
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, mooi boek!

Andere antwoorden (1)

Misschien kun je nog ergens de film downloaden of huren over het leven van Ghandi van Attenborough. Erg interessant. Misschien niet helemaal naar waarheid, maar dat blijf je toch altijd houden. Ik was destijds voor mijn werk in India en werd van alle kanten geadviseerd om de film te gaan zien