Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan mij een boek (biografie!) aanraden over het leven van Ghandi?

Ik ben op zoek naar een biografie over het leven van Ghandi. Het liefst een zo chronologisch lopend verhaal als mogelijk. Dus niet een verzamelen van zijn geschriften en gezegdes maar ik boek die uitlegt wie deze man was en hoe hij zo gekomen is. Bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de film gezien?(uit 1982)
Die laat ook goed het levensverhaal van Ghandi zien.
Hoofdrolspeler Ben Kingsley heeft een Oscar gehad voor zijn indrukwekkende rol als Ghandi.
Echt wel een aanrader om ook te zien.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan kan ik 'Mahatma Ghandi" van Louis Fischer aanraden. Hij geldt als de meest gezaghebbende biograaf van Gandhi. Het boek laat zich lezen als een "avonturenroman" zonder enige afbreuk te doen aan de wijsheid en diepe inzichten die ervan afstralen. Bijna 400 pagina's meeslepende biografische tekst, verrijkt met citaten. Een ontroerend, tot veel nadenken stemmend, verhelderend en stimulerend boek.
Uitgegeven in Den Haag bij Sirius en Siderius.
(Lees meer...)
Bronnen:
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, mooi boek!

Andere antwoorden (1)

Misschien kun je nog ergens de film downloaden of huren over het leven van Ghandi van Attenborough. Erg interessant. Misschien niet helemaal naar waarheid, maar dat blijf je toch altijd houden. Ik was destijds voor mijn werk in India en werd van alle kanten geadviseerd om de film te gaan zien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding