Technisch gezien rond 1591. Maar het precieze tijdstip is in dit verhaal niet belangrijk, aangezien het een universeel, tijdloos verhaal is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oorspronkelijke thema (onmogelijke liefde) is overigens gejat van Hyginus uit zijn: Pyramus en Thisbe (1e eeuw voor Chr.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je weet dat het ca. 1591 geschreven is, kan jezelf opmaken of het tot de vroege of late middeleeuwen behoort! http://nl.wikipedia.org/wiki/Vroege_middeleeuwen
Het is niet precies bekend wanneer Shakespeare het stuk schreef. Julia's min ("nurse") zegt in ACT I Scene III dat er 11 jaar geleden een aardbeving was ('Tis since the earthquake now eleven years'), wat het stuk zou dateren op 1591, want in 1580 vond de Aardbeving in het Nauw van Calais plaats. Maar het blijft speculatie.