Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een eerste indruk van een boek?

Is de eerste indruk voordat je het boek hebt gelezen? Ik weet het niet zeker :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat je gedachten erover zijn voor je het leest.
Bv. n.a.v. titel, voorkant en evt. achterkant van het boek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als ik een boek lees kijke ik eerst naar de achterkant dan naar de tekening en eventueel naar de inhoud van het boek
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst de titel, eventueel ook de schrijversnaam, en dan de kaft. Verder of er een korte inhoud op de achterkant staat, of het boek gebonden is of niet en of het een prettig lettertype heeft. De layout van de pagina's speelt bij mij ook een rol. Ik vind het prettig als een boek in hoofdstukken verdeeld is of als er tenminste af en toe een witregel is want dan is het makkelijker ergens te stoppen met lezen en later de plek terug te vinden waar je was gebleven.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Dat is nadat je het boek gelezen hebt. Net als bij een film eigenlijk. Je bekijkt een film, nadat je die gezien hebt kan je pas je eerste indruk geven. Was de film goed, slecht, dramatisch, goed verhaal, de acteerprestaties en dergelijke. En datzelfde dus bij een boek, het eerst wat je te binnenschiet als het boek uit is.

Want een eerste indruk geven over een harde kaft met letters is natuurlijk een beetje suf. Een boek is een boek, het gaat om de inhoud, het verhaal dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is je eerste indruk iets persoonlijks, sommige boeken spreken mensen aan omdat hun lievelingskleur op de kaft zit. Zoals jij een boek ziet en dan denk dat je het boek wel leuk vind als je de titel hebt gelezen. Als je de eerste bladzijde leer je meestal de hoofdpersonen kennen dus weetje direct of je het boek leuk vind of niet? -> je eerste indruk :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding