Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik iemand anders zijn of haar teksten kopieren, in een eBook die ik wil gaan maken?

Zit er over na te denken om zelf een eBook te gaan maken, maar weet niet of ik teksten mag gebruiken/kopieren in mijn eigen ebook.
en er ook geld voor vragen, dus wou graag weten of ik hier problemen mee kan gaan krijgen of dat ik dit gewoon zonder probleem zou kunnen doen..

Graag reacties, heel erg bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
583

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Mits je daar toestemming van de schrijver hebt gekregen en dit ook als referentie vermeld!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je mag geen - auteursrechtelijk beschermde - teksten van een ander gebruiken en daar dan geld voor vragen. Misschien mag je wel delen van teksten van anderen gebruiken, als je dat netjes regelt, dus toestemming vraagt, eventueel betaalt voor de rechten, en met vermelding van de echte auteur.

Voor eigen gebruik mag je wel teksten van een ander gebruiken: als je een boek hebt dat je zelf graag wilt bewerken als e-boek puur voor eigen gebruik, omdat je liever alles op je e-reader zet dan allerlei boeken mee moet sjouwen, dan mag het wel. Maar je mag het niet verkopen en ook niet zomaar verspreiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding