Is er een site waar ik kan zoeken naar een boek voor de boekbespreking voor mijn zoon?

Hij zit in de brugklas en heeft tot nu toe alleen maar wetenschappelijke boeken gelezen en de boeken van Harry Potter. Hij moet nu een boekbespreking maken van een boek van een Nederlandse schrijver.

Weet jij het antwoord?

/2500

www boekbesprekingen.nl succes voor hem! Toegevoegd na 22 seconden: www.

Ik neem aan dat hij dan toch ook het beok gelezen moet hebben ? Geukkig zijn in de brugklas de eisen nog niet zo hoog, en mag hij vast nog wel een goed, leesbaar en spannend jeugdboek kiezen. Als hij alle delen van Harry Potter kan lezen, is er met zijn taalbegrip dus niks mis, en zou hij zich prima kunnen wagen aan een tijdloze klassieker als Oorlogswinter, Brief voor de Koning, Kruistocht in Spijkerbroek of - nog altijd een persoonlijke favoriet - Vechten voor Overmorgen. Wel allemaal ouwetjes natuurlijk, maar de huidige lichting schrijvers richt zich in mijn optiek erg op meiden (Carry Slee, Francine Oomen) of iets jongere kinderen (Paul vanLoon, e.a). Voordeel van die ouwetjes is dat ze meestal verfilmd zijn(wat daarna het lezen van het boek vergemakkelijkt) , en dat er op Internet heel veel boekbesprekingen en uittreksels (van wisselende kwaliteit) te vinden zijn. In de link ook een leuk lijstje om de kunst een beetje af te kijken.

Bronnen:

Deze site is een site met verwijzingen naar allerhande sites met boekbesprekingen e.d. http://home.kabelfoon.nl/~hordijk/school/boekverslagen.htm Ik denk dat je hier wel iets aan hebt.

Hier een site met wat leuke tips erbij: https://www.leopold.nl/web/Schrijver-tekenaar.htm Misschien ook wel grappig om een boekbespreking over te doen: http://www.bol.com/nl/p/boeken/hoe-overleef-ik-de-brugklas/1001004002499445/index.html of misschien is dit boek wat: http://dilly79.web-log.nl/dilly79/2007/04/boekbespreking.html Afblijven, de film is eventueel ook te huur/leen.. groetjes,

Ik weet niet welke brugklas hij volgt (vmbo / havo / vwo), maar bij mijn zoon op de middelbare school mochten ze vanaf de brugklas alleen maar C-boeken lezen uit de bibliotheek, althans de boeken waar ze een boekverslag over moeten maken. Zelf vind ik het boek "Kruistocht in spijkerbroek", een all-time klassieker een aanrader. Wat ook goed werkt voor een boekbespreking of boekverslag zijn boeken die ergens over gaan zoals bijv. de oorlog, een onderwerp uit de geschiedenis, of loverboys o.i.d. Dit zijn ook (naast lekkere leesboeken) de boeken die je vindt in de bieb bij de C. succes ermee. Spannend, maar ook superleuk!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100