Is er een site waar ik kan zoeken naar een boek voor de boekbespreking voor mijn zoon?

Hij zit in de brugklas en heeft tot nu toe alleen maar wetenschappelijke boeken gelezen en de boeken van Harry Potter. Hij moet nu een boekbespreking maken van een boek van een Nederlandse schrijver.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien ik Irish reactie op Ikziejewel's antwoord eigenlijk de beste oplossing vind kies ik geen beste antwoord.

Antwoorden (5)

www boekbesprekingen.nl succes voor hem!

Toegevoegd na 22 seconden:
www.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.boekbesprekingen.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op die site staan toch alleen recensies van boeken (voor volwassenen) ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat trouwens een leuk boek is voor brugklassers "oorlogs winter "van jan ter Louw .
Ik neem aan dat hij dan toch ook het beok gelezen moet hebben ? Geukkig zijn in de brugklas de eisen nog niet zo hoog, en mag hij vast nog wel een goed, leesbaar en spannend jeugdboek kiezen.

Als hij alle delen van Harry Potter kan lezen, is er met zijn taalbegrip dus niks mis, en zou hij zich prima kunnen wagen aan een tijdloze klassieker als Oorlogswinter, Brief voor de Koning, Kruistocht in Spijkerbroek of - nog altijd een persoonlijke favoriet - Vechten voor Overmorgen. Wel allemaal ouwetjes natuurlijk, maar de huidige lichting schrijvers richt zich in mijn optiek erg op meiden (Carry Slee, Francine Oomen) of iets jongere kinderen (Paul vanLoon, e.a).

Voordeel van die ouwetjes is dat ze meestal verfilmd zijn(wat daarna het lezen van het boek vergemakkelijkt) , en dat er op Internet heel veel boekbesprekingen en uittreksels (van wisselende kwaliteit) te vinden zijn.

In de link ook een leuk lijstje om de kunst een beetje af te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hij moet het ook lezen, maar hij ziet er erg tegenop. De film van Oorlogswinter vond hij heel mooi, maar het boek is anders weet hij. We zijn naar de musical van Kruistocht in Spijkerbroek geweest en daar vond hij niets aan.
We gaan eens samen in die lijst van jou kijken, hopelijk vinden we iets dat hem aanspreekt. Hij moet in de toekomst nog zoveel lezen wat hij niet leuk vindt dat ik hem nu gun dat hij een leuk boek leest...
Dank je voor je bijdrage. +1
Deze site is een site met verwijzingen naar allerhande sites met boekbesprekingen e.d.
http://home.kabelfoon.nl/~hordijk/school/boekverslagen.htm
Ik denk dat je hier wel iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier een site met wat leuke tips erbij:
https://www.leopold.nl/web/Schrijver-tekenaar.htm

Misschien ook wel grappig om een boekbespreking over te doen:
http://www.bol.com/nl/p/boeken/hoe-overleef-ik-de-brugklas/1001004002499445/index.html

of misschien is dit boek wat:
http://dilly79.web-log.nl/dilly79/2007/04/boekbespreking.html

Afblijven, de film is eventueel ook te huur/leen..

groetjes,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet welke brugklas hij volgt (vmbo / havo / vwo), maar bij mijn zoon op de middelbare school mochten ze vanaf de brugklas alleen maar C-boeken lezen uit de bibliotheek, althans de boeken waar ze een boekverslag over moeten maken.
Zelf vind ik het boek "Kruistocht in spijkerbroek", een all-time klassieker een aanrader. Wat ook goed werkt voor een boekbespreking of boekverslag zijn boeken die ergens over gaan zoals bijv. de oorlog, een onderwerp uit de geschiedenis, of loverboys o.i.d. Dit zijn ook (naast lekkere leesboeken) de boeken die je vindt in de bieb bij de C.
succes ermee. Spannend, maar ook superleuk!!