Wordt het engelse boekje 'being there' van Jerzy Kosinski over het algemeen als literatuur gezien?

Waarom wel/niet? Graag bron!

En nee, hiermee inventariseer ik niet andermans mening.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik ga er even vanuit dat je literatuur in de ruimste zin van het woord bedoelt, aangezien er meerdere betekenissen van het woord literatuur zijn:

Ja.
Omdat literatuur alles omvat dat geschreven is, en zelfs alles dat gesproken is.

Quote: In de ruimste zin is literatuur de verzameling van alle teksten, zowel geschreven als in mondelinge vorm.

- - -

Ga ik er van uit dat je literatuur als tegenstelling van lectuur bedoelde dan:

Ja.
1. Wanneer een boek door van overheidswege goedgekeurde onderwijsinstellingen geaccepteerd wordt op de lijst voor boekbesprekingen, dan kun je er van uit gaan dat de titel voor literatuur door kan gaan in plaats van voor lectuur.

2. Kosinsky's bibliografie is in het algemeen ook een aanduiding voor het niveau van zijn boeken.