hoe wordt je acteur

hoe wordt je acteur en welke opleidingen moet je doen
en hoeveel geld verdien je met dat beroep

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Door naar de toneelschool te gaan.En daarna hopen dat je goed gecast wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan naar een school voor theater een paar voorbeelden zijn:
detheaterschool.nl, een hbo opleiding tot acteur in amsterdam
fafa.nl, gericht op musical, voor middelbare scholieren in den haag.

Je kan je ook inschrijven bij een castingbureau, een goede maar dure is harry klooster casting. Daar worden ook de gtst acteurs bij vandaan gehaald.

Je moet altijd onderaan de ladder beginnen om ervaring met de camera op te bouwen. Dus eerst beginnen bij kleine figuranten rollen. Zo krijg je langzaam een cv en krijg je grotere rollen aangeboden.

De inkomsten verschilt echt per opdracht, de ene zou vrijwillig zijn terwijl de ander weer een dik maandsalaris is.

Het is moeilijk in te schatten, maar het is ook een beroep waarin je niet zeker bent van een vast maandelijks inkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan acteren of je kan het niet. Op een toneelschool wordt je 'gave' bijgeschaafd en leer je de fijne kneepjes uit het vak.
Wat het verdient, is afhankelijk van welk werk je ermee wilt gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet wel wat aangeboren talent hebben en verder oefening baart kunst! Opleidingen zijn er genoeg, toneel/academie voor kunst/acteren, wat je ermee verdient ligt eraan hoe goed je bent/word....

Wie weet komen je nog weleens op het scherm!
Succes!