Ik zit er over na te denken om een boek te gaan schrijven hoe gaat dat verder dan?

Moet je het boek al in chronologische volgorde schrijven, zijn er mensen die je boek nakijken op fouten?En moet ik zelf een uitgeven zoeken hoe gaat dit in zijn werking?Graag een serieus antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je zal zelf op zoek moeten naar iemand die je boek wil uitgeven. je mag zelf weten of je het boek in chronologische volgorde schrijft, daar is de schrijver vrij in. Ik denk dat de uitgever je boek wel nakijkt op fouten, maar beter is het als je dat zelf doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tip hier wat leuke software die je helpt als je de chronologie wat kwijt bent
12 jaar geleden
Hoe je je boek schrijft, moet je helemaal zelf weten.

Als je je boek uitgegeven wil krijgen door een professionele uitgever, zul je met je manuscript moeten gaan leuren. Dus eerst je boek schrijven, en het dan opsturen naar een aantal uitgevers. Als je geluk hebt, is er eentje geïnteresseerd in jouw boek. Meestal moet je het dan nog herschrijven voordat het uitgegeven wordt. De kans dat het je lukt om een uitgever te vinden, is maar heel klein. Je zult echt heel goed moeten zijn.
Als je toch perse een boek uit wil geven, kun je dat ook in eigen beheer doen, zie de link hieronder.

De meeste mensen die schrijver willen worden, beginnen met het schrijven van korte verhalen. Als je enkele verhalen gepubliceerd weet te krijgen, lukt het met een boek daarna veel makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je eens in al bestaande boeken kijken naar de structuur ervan. Heel veel boeken zijn absoluut niet chronologisch geschreven. Misschien kom je zo op ideeën. Bij een uitgever werken redacteuren en correctoren aan je manuscript om het zonder fouten te krijgen. Maar voordat een uitgever daaraan begint, moet hij het in beginsel wel een goed boek vinden want het uitgeven van een boek kost nu eenmaal veel geld en dat moet worden terugverdiend. Ga ervan uit dat echt verreweg de meeste manuscripten worden afgewezen. Als je het dan nog steeds wil uitgeven, kun je dat in eigen beheer doen maar dat stond al bij de eerdere antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin met het schrijven van het boek. Bedenk waar je boek over moet gaan en wat je wil bereiken bij de lezer. Maak daarna een outline waarin je de structuur op zet. Als je die structuur hebt, hoef je niet persé in chronologische volgorde te schrijven. Je kunt dan verschillende delen van je boek of van je hoofdstuk in verschillende volgorde schrijven.

Als je boek eenmaal af is, moet je het eerst zelf nakijken en redigeren. Daarnaast kun je ook iemand anders vragen om een redactieslag te maken. Dat kan iemand uit je omgeving zijn, maar er zijn ook professionele manuscript beoordelaars die kunnen redigeren. De prijzen variëren met wat je van ze vraagt.

Natuurlijk kun je een uitgever zoeken, maar zoals anderen al zeiden: dat is een lange en geen gemakkelijke weg.
Over de antwoorden op je vraag kun je zelf eigenlijk al een boek schrijven (die zijn er ook. bijvoorbeeld "Bestseller" van Paul Sebes"). Daarom geef ik je in de bronnen een aantal websites waar je veel informatie kunt vinden over deze onderwerpen.

Kijk vooral ook naar de gratis trainingsvideo's van Ron de Joode. Deze schrijfcoach helpt mensen om hun boek ook echt geschreven te krijgen. Via de link kun je je ook aanmelden voor een gratis webinar, dat hij volgende week geeft.
Op de Daretoo site vind je heel veel tips over het publiceren van je boek als het eenmaal geschreven is. Mogelijk is dat later handig.