Weet iemand een Nederlands boek dat gaat over zielverwantschap?

Het moet echt een boek zijn van een Nederlandse auteur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Wat dacht je hier van?
Klik op de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoofdrolspelers in Oeroeg, van Hella S. Haasse, voelen in hun jeugd een sterke zielsverwantschap.
rose
13 jaar geleden
Turks fruit van Jan Wolkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Tweeling, van Tessa de Loo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een boek is dat volledig over zielverwantschap gaat, dan is het wel 'De vriendschap' van Connie Palmen.
Deze roman gaat over de zielsverwantschap tussen twee vrouwen die al vanaf de basisschool vriendinnetjes zijn.
Een geweldige roman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zwarte met het witte hart, Arthur Japin
Joe Speedboot, Tommy Wieringa
...een boekenrees over heksen, ik weet niet meer hoe die heet en ook de schrijfster niet meer, noch of ze Nederlandse is... hij is uitermate beroemd onder ruimdenkende vrouwen

Toegevoegd na 6 minuten:
Kader Abdolah is er een om op te zoeken...
Godfried Bomans ook; hij schrijft sprookjes. 'De koning die niet dood wilde' gaat over letterlijke zielsverwantschap.

En ik heb een tip: ga naar een boekwinkel of naar de bibliotheek. Als er een gepassioneerde medewerker rondloopt (vrijwel altijd) dan heb je een verschrikkelijk goed gesprek met iemand die al die boeken heeft gelezen. Ook lekker op een regenachtige middag.