Ik ben op zoek naar een jeugdboek dat gaat over een jongen die verdwaald/wegloopt in een bos en dan overleven moet. Iemand?

Ik ben op zoek naar jeugdboeken die ik vroeger heb gelezen. Van 1 boek kan ik echt niet meer op de titel komen. Het gaat over een jongen in een bos. Hij is verdwaald/weggelopen en hij moet daar overleven. Volgens mij verstuikt hij zijn been ook in het boek en komt hij bij een vrouwtje in het bos die bijen houdt. In het boek wordt ook beschreven (of hij doet dat idd) dat je water kan bewaren in een condoom (survivaltip). Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan de titel van dit boek.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Mogelijk betreft het deze:

Verdwaald / Gary L. Blackwood ; [vert. uit het Engels]. Amsterdam : Kroontjes boeken,
cop. 1999. ISBN 90-5836-011-3
Jasper leest liever boeken dan dat hij actief is. Zijn vader wil hem wat weerbaarder maken en neemt hem mee op een kampeertocht in de wildernis. Jasper voelt zich ongemakkelijk. Als hij de opdracht krijgt hout te hakken voor het kampvuur, verdwaalt hij. Van een onzekere, onhandige jongen wordt hij tot een doortastende kerel, die de lessen uit zijn boeken goed weet toe te passen. Hoewel hij zich verwondt, overleeft hij. Hij zoekt eten, bouwt hutten, verzorgt zijn wonden en houdt ongedierte op afstand. Als twee jagers hem na een drietal weken vinden, is hij zelfs teleurgesteld.
Amadea