3 songteksten van het boek ' knielen op een bed violen' ?

Ik moet voor een opdracht op school drie songteksten zoeken die passen bij het boek 'knielen op een bed violen'. Het boek gaat over een jongeman die zijn leven verteld en hoe godsdienst daar een rol inspeeld. Mijn muziekkennis is niet zo groot dus vroeg ik mij af of jullie wat weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Son of a preacher man van Dusty Springfield
De lyrics kun je lezen vanuit het oogpunt van Margje, alhoewel de tekst misschien wel te vrolijk is.

Verder vond ik nog "Blue are the violets" van Liz Anderson (zie link) en de tekst van de hymn "Asleep in Jesus" (link 2). "In Jezus ontslapen" is de tekst op de grafsteen van Hans Sievez.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, hoop dat je er wat aan hebt!

Andere antwoorden (3)

losing my religion van REM!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezus Redt van Robert Long

Toegevoegd na 5 minuten:
ABN http://nl.wikipedia.org/wiki/ABN_(rapgroep)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Losing my relegion-REM

En misschien is een liedje met Jezus in de titel ook goed. Of anders over god
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een minnetje van mij omdat je beide antwoorden herhaalt.