Bestaat er een losse versie van Appendices van jrr tolkien? (En waar zou ik die dan kunnen kopen?)

Ik heb de 3 boeken van the lord of the rings en de hobbit al. Maar nu heb ik vernomen dat er nog extra toevoegingen en avonturen zijn die ook door personages uit deze 4 boeken worden beleefd. Deze staan blijkbaar in de appendices. Maar op internet staat dat deze bij the return of the king zitten samengevoegd, wat bij mij niet het geval is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Misschien dat je het over de Silmarillion hebt? Hoewel, daar spelen niet direct de hoofdpersonen van de Hobbit en de Lord of the Rings in, maar iedereen die de boeken van de Hobbit en de Lord of the Rings gelezen heeft zou eigenlijk ook de Silmarillion moeten lezen (pas op: redelijk droog werk).

"In dit boek wordt onder andere het ontstaan van Midden-aarde beschreven, en hoe het Kwaad in de wereld komt. Het tijdsbestek beslaat de eerste drie era's van de wereld en de schepping die eraan vooraf ging. Eigenlijk is de Silmarillion niet één boek, maar een compilatie van meerdere boeken: Ainulindalë (het scheppingsverhaal), Valaquenta, Quenta Silmarillion, Akallabêth (de Val van Númenor) en Over de Ringen van Macht en de Derde Era."
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Silmarillion

Dan is er nog het boek "De Magische wereld van In de ban van de ring" waarin de wezens die je tegenkomst worden verklaard.
In dezelfde trant is er nog een Geschiedenis van Midden-Aarde verschenen.

Later is er ook nog een boek verschenen getiteld Sprookjes en Vertellingen.
Dit is echter meer een bundeling van zijn liedjes en gedichtjes en vond ik persoonlijk zwaar tegenvallen.

Daarnaast zijn er nog verschillende andere boeken uitgekomen, die ook in de "oudheid" spelen, zo zijn er onder anderen: De Kinderen van Hurin, De legende van Sigurd en Gúdrun.
Deze (en andere) verhalen komen uit de zogenaamde "Nagelaten vertellingen".

Kortom: Als Tolkien-fan is er nog genoeg te lezen.
Als jij echter een editie van In de ban van de Ring in huis hebt van na 1973 in huis hebt, dan kun je er vanuit gaan dat je de laatste versie van het verhaal hebt.
Tolkien is tot aan zijn dood bezig geweest zijn verhalen te herschrijven, verbeteren e.d.

Toegevoegd na 33 seconden:
Misschien ook nog een leuke tip:
"Alles Over Tolkiens Midden-Aarde Voor Dummies"

http://www.bol.com/nl/p/alles-over-tolkiens-midden-aarde-voor-dummies/1001004002103332/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas worden de appendices de laatste jaren weggelaten in de Nederlandse edities. Maar horen wel degelijk bij The Return of the King/ De Terugkeer van de Koning.
In oudere uitgave is deze wel aanwezig, de versies van voor de films bevatten meestal wel de appendices, zeker de één volume uitgaven. En als ze gesplitst zijn is het appendix deel los verkrijgbaar als het vierde deel. Als Engels geen probleem zou ik die kopen daar staan ze bijna altijd helemaal in.

De Silmarillion is grotendeels de geschiedenis van de Eerste Era. Met het scheppingsverhaal van Arda en de geschiedenis van de Hoge Elfen met name de Noldor. Toegevoegd de Akallabêth, over de Ondergang van Númenor (Voorvaderen van Aragorn komen daar vandaan); en Over de Ringen van Macht en de Derde Era.

Sprookjes en vertellingen. Alleen ‘De Avonturen van Tom Bombadil’ hebben een connectie met Midden-aarde de rest zijn vertellingen en sprookjes die zich niet in Midden-aarde afspelen.

De Legende van Sigurd en Gudrún is Tolkiens versies van een stuk gedicht afkomstig uit de Edda. Er ontbreken daar stukken van, Tolkien heeft geprobeerd om de ontbrekende delen verhaaltechnisch met elkaar te verbinden. Heeft dan ook niets van Midden-aarde van doen.

De Kinderen van Húrin is een van de tragische verhalen uit de Eerste Era over de Mens Túrin Turambar.
Waarvan al een groot deel van te vinden is in Nagelaten Vertellingen. Wat geen echt leesboek is maar bevat extra informatie over de achtergronden en geschiedenis van alle drie de era's.
Waarom Gandalf bv Bilbo uitkoos om met de Dwergen naar Erebor te vertrekken en hoe het nu precies zit met de palantíri.

Kopen: check http://www.tolkienwinkel.nl/contents/nl/d15.html beetje naar benden scrollen en daar staat er een voor 7.95.