Wat bedoelt de schrijver meestal met "lichtblauwe ogen"?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel de figuurlijke betekenis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat de kleur van de ogen lichtblauw is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hetzelfde als wanneer er ''bruine ogen'' in het boek staat, alleen dan lichtblauw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit bedoelt hij ermee.

Toegevoegd na 11 minuten:
In figuurlijke zin betekent het 'onschuldig'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ALS dit überhaubt in jouw boek een speciale betekenis heeft moet dit toch echt uit de context van het boek gehaald word.
Eigenlijk denk ik dat de schrijver van het boek er gewoon een mooie vrouw mee beschrijft, en hij nou net een persoonlijke voorkeur voor blauwe ogen heeft :)